disturbed Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Ik heb 2 .fp7 bestanden... bestand 1 heeft alle accounts ingesteld, bestand 2 is leeg... Hoe krijg ik een link zodat bestand 2 net dezelfde accounts krijgt als 1 zonder dat ik deze terug helemaal moet gaan instellen? Mvg, DiS Quote Link to comment
0 AvD Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Als het bestand echt leeg is, maar dan ook leeg, dan zou ik het eerste clonen en dat gebruiken. Maar zo zal je het wel niet bedoelen. Account settings overdragen van het ene bestand naar het andere kan niet. Quote Link to comment
0 rmw Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Dat is waar en toch weer niet. Je kan het aanmaken van accounts namelijk wel scripten. En met de scriptparameters van FM7 kan je dat script database onafhankelijk maken waarna het met importeren over te zetten is naar een andere database. Als er dan een centrale plek is waar je je accounts bijhoudt kan je met een script alle andere bestanden op de hoogte brengen. HTH rmw Quote Link to comment
0 AvD Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Je hebt gelijk! Ik had daar niet aan gedacht, misschien wel odat ik daar niet wilde aan denken: lijkt me een hele klus, zeker op veld-niveau. Quote Link to comment
0 rmw Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 ...lijkt me een hele klus, zeker op veld-niveau. Dat wekt misschien de indruk dat je privilege sets kunt overdragen, maar dat is NIET het geval. Je kan met een script een account aanmaken en het koppelen aan een privilege set, maar de privilege set moet al wel bestaan. Dus op veld-niveau is het nog steeds elke database voor zich. En ook de toegang tot layouts, scripts enz. Ook is het niet mogelijk om een acount aan te maken via een script met de privilege set '[Full Access]'. FYI rmw Quote Link to comment
0 AvD Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Dan sta ik daar met mijn Kerst-nederigheid (Avibus...). Het kan dus toch NIET. Quote Link to comment
Question
disturbed
Ik heb 2 .fp7 bestanden... bestand 1 heeft alle accounts ingesteld, bestand 2 is leeg... Hoe krijg ik een link zodat bestand 2 net dezelfde accounts krijgt als 1 zonder dat ik deze terug helemaal moet gaan instellen?
Mvg,
DiS
5 answers to this question
Recommended Posts