Ga naar inhoud
  • 0

Top 20 omzet-overzicht


Maatwerk

Vraag

Ik ben momenteel bezig om een omzetoverzicht te genereren van de 20 best verkopende produkten. Momenteel ben ik echter niet verder gekomen dan een subtotaal in het factuurtabel geresumeerd op een sum-factuurtotaal resumee veld.

 

De hoogste omzet komt helemaal boven. En zou dan een nummer moeten krijgen n.l. nummer 1. Gevolgd door de opeen na hoogste nummer 2 enz.

 

Echter ik ben tot nu toe er niet achter gekomen hoe je die nummers kunt toekennen. Er is nl geen functie zoals Get(ResumeCount) of iets dergelijks.

 

Liefts via een berekening want het factuurbestand wordt veel gebruikt.

Met stel veld krijg je telkens het recordlock probleem.

 

In ieder geval het is nu 04.00 uur s' morgens dus voor degene die nu nog wakker is wens ik een fijne nachttrust...

 

:cry:

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Echter het probleem is dat de omzet bestaat uit meerder facturen. Ik genereer de top-20 uit het factuurbestand.

 

:?

 

Er is toch geen verschil tussen een totaal aantal punten uit verschillende tests voor een student binnen een gegeven periode en de totale omzet voor een product...¿¿

Je moet eerst de totale omzet op productniveau maken....want dat wil je hebben.

 

Daarna maak je de ranking.

 

Of mis ik iets....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...