Ga naar inhoud
  • 0

Foutmelding exportbestand met vaste naam


rickel

Vraag

Ik heb een script gemaakt waarin ik een exportbestand laat aanmaken met een vaste naam.TAB. Als ik deze script run in een runtimeversie dan krijg ik de volgende foutmelding:

 

"Mutatieverslag Voorraad"kan niet op deze schijf worden aangemaakt. Gebruikt een andere naam, maak meer ruimte op de schijf, ontgrendel de schijf of gebruik een andere schijf.

 

Het Script dat ik gebruik is:

 

Onderbreken door gebruiker toegestaan [uit]

Foutafvanging instellen [Aan]

Aangepaste dialoogvenster tonen ["Vraag"; "Wilt u van dit overzicht een mutatieverslag maken?"]

If [Get (KeuzeLaatsteBericht) = 1]

Ga naar lay-out [originele lay-out]

Else If [Get (KeuzeLaatsteBericht) = 2]

Records exporteren [Geen dialoogvenster; "Mutatieverslag Voorraad.TAB"; windows (ANSI)

Ga naar lay-out [originele lay-out]

End If

 

Het werkt wel als ik het .USR bestand open met de 'gewone' FileMaker

Wat doe ik fout?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is omdat het pad dat naar je exportbestand verwijst anders is vanuit de runtime oplossing dan vanuit Filemaker. Als je in het script opgeeft waar je de export wenst dan geef je een absoluut pad op, je hebt een relatief pad nodig. Als je de runtime die je nu gemaakt hebt in dezelfde directory plaats als Filemaker.exe , dan ga je zien dat het wél werkt.

Probeer eens C:\Mutatieverslag Voorraad.TAB om te zien of het dan rechtstreeks in de C root gemaakt word. Ik zou in een batchscript bvb zeggen "%systemdrive%\%userprofile%\desktop\Mutatieverslag Voorraad.TAB" in een Engelse Windows om een bestand op het bureaublad van de aangemelde gebruiker te maken, maar ik weet nog niet genoeg van Filemaker scripting om te kunnen zeggen op welke manier je daarin een relatief pad kan opgeven ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...