Ga naar inhoud
  • 0

FM 2 omzetten naar FM pro *


Elzo

Vraag

Ik heb een leden administratie overgenomen die gemaakt is in een FM 2 .

Nu werk ik op mijn Mac mini met een versie FM pro 8

Deze kan het ledenbestand van de versie 2 niet openen..Hoe converteer ik dit oude (antieke) bestand voor de versie 8??

Wie kan me helpen, of doet me de vingerwijzing??

Groeten uit Groningen

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Indien je nog beschikt over filemaker 2 om het bestand te openen, zou ik mij beperken tot volgende conversie:

Exporteer al je gegevens naar *.mer bestand.

In fm 8 kun je een tabel creëren op basis van dit bestand. Een layoutje om deze gegevens mooi weer te geven is zo gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt...ik zal er es mee aan de gang gaan...alleen er moeten dan stuk of wat layouts gemaakt worden..:)

 

etiketten, acceptgiro's, leden kaarten etc...

Dus je begrijpt dat ik als lui mens dit eenvoudiger wilde laten gaan

Maar ik ben bang dat ik je gelijk moet geven

soms duurt het zoeken naar een oplossing langer dan even de kiezen op elkaar zetten en doorbijten.

Fijne jaarwisseling gewenst allemaal

Link naar reactie
  • 0

Je kunt een FMP2 bestand converteren naar FMP8 via een versie die ertussen ligt: ik gok dat het wel met FMP4 zal lukken.

 

Heb je geen FMP4 voor handen, dan is er hier vast wel een forumbezoeker die dat voor je wil doen. Ik neem aan dat het ledenbestand niet zo groot is (enkele mb's?). Dus met even heen-en-weer mailen kun je vrij eenvoudig in FMP8 aan de slag.

 

Stuur me een prive berichtje als je hier in geïnteresseerd bent.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...