Elzo Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Ik heb een leden administratie overgenomen die gemaakt is in een FM 2 . Nu werk ik op mijn Mac mini met een versie FM pro 8 Deze kan het ledenbestand van de versie 2 niet openen..Hoe converteer ik dit oude (antieke) bestand voor de versie 8?? Wie kan me helpen, of doet me de vingerwijzing?? Groeten uit Groningen Quote Link to comment
0 edc Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Indien je nog beschikt over filemaker 2 om het bestand te openen, zou ik mij beperken tot volgende conversie: Exporteer al je gegevens naar *.mer bestand. In fm 8 kun je een tabel creëren op basis van dit bestand. Een layoutje om deze gegevens mooi weer te geven is zo gemaakt. Quote Link to comment
0 Elzo Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 Bedankt...ik zal er es mee aan de gang gaan...alleen er moeten dan stuk of wat layouts gemaakt worden.. etiketten, acceptgiro's, leden kaarten etc... Dus je begrijpt dat ik als lui mens dit eenvoudiger wilde laten gaan Maar ik ben bang dat ik je gelijk moet geven soms duurt het zoeken naar een oplossing langer dan even de kiezen op elkaar zetten en doorbijten. Fijne jaarwisseling gewenst allemaal Quote Link to comment
0 Sanne Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Je kunt een FMP2 bestand converteren naar FMP8 via een versie die ertussen ligt: ik gok dat het wel met FMP4 zal lukken. Heb je geen FMP4 voor handen, dan is er hier vast wel een forumbezoeker die dat voor je wil doen. Ik neem aan dat het ledenbestand niet zo groot is (enkele mb's?). Dus met even heen-en-weer mailen kun je vrij eenvoudig in FMP8 aan de slag. Stuur me een prive berichtje als je hier in geïnteresseerd bent. Quote Link to comment
0 Elzo Posted January 1, 2006 Author Share Posted January 1, 2006 Met dank aan Sanne voor zijn hulp Het werkt!!! ============ Quote Link to comment
0 Sanne Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 Elzo en ik hebben even een 1-2-tje via e-mail gedaan. Met dank aan Sanne voor zijn hulp Maak dat maar "haar hulp", Elzo Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Het blijft toch vreemd dat we bij computers eerst denken aan mannen en dan aan vrouwen, terwijl een hoop vrouwen meer mans zijn met computers als mannen. Quote Link to comment
Question
Elzo
Ik heb een leden administratie overgenomen die gemaakt is in een FM 2 .
Nu werk ik op mijn Mac mini met een versie FM pro 8
Deze kan het ledenbestand van de versie 2 niet openen..Hoe converteer ik dit oude (antieke) bestand voor de versie 8??
Wie kan me helpen, of doet me de vingerwijzing??
Groeten uit Groningen
6 answers to this question
Recommended Posts