RickFM Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Hoi , uhm is het mogelijk om de tekstkleur te koppelen aan de tekst wat in een veld staat..? Of het veldkleur? Zodat als je rood invoert.. dat de tekst dus ook daadwerkelijk rood wordt. gr, RickFM Quote Link to comment
0 AvD Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Dit is me niet helemaal duidelijk. Bedoel je nu dat wanneer je in een tekstveld de waarde "groen" intikt, die tekst dan in het groen zou moeten verschijnen? En wanneer je het woordje "rood" intikt, dat dat dan in het rood staat? Quote Link to comment
0 RickFM Posted January 10, 2006 Author Share Posted January 10, 2006 Dit is me niet helemaal duidelijk. Bedoel je nu dat wanneer je in een tekstveld de waarde "groen" intikt, die tekst dan in het groen zou moeten verschijnen? En wanneer je het woordje "rood" intikt, dat dat dan in het rood staat? juist .. Quote Link to comment
0 AvD Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 OK. Capito! En nu: wat moet er bijvoorbeeld komen als je "azuur" intikt? Of "appelgroen"? Of "karmijn"? Puur uit nieuwsgierigheid: wat is de bedoeling? Ik vrees namelijk dat het kan, maar dan zou ik toch liefst op voorhand weten wie we daarmee gelukkig maken, en waarom, in welke gebruiksomgeving... Quote Link to comment
0 WJ Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 even uit mijn hoofd.... Je kan het veld zichzelf laten vullen met een auto-enter calc. Je moet wel de standaard optie uitvinken dat filemaker ook waarden invult als er al een waarde in het veld is. Je zou de volgende calc kunnen gebruiken. case( veld = "groen";RGB(veld;123;123); veld = "rood";RGB(veld;100;100) etc ) p.s weet de functie addColor ofzoiets niet uit mijn hoofd Quote Link to comment
0 AvD Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 WJ suggereert je inderdaad de Case-functie. Perfect. Alleen blijf ik nog met mijn vorige vraag zitten: hoe lang moet die Case-functie worden, en wat is het nut van de hele operatie? Quote Link to comment
0 RickFM Posted January 11, 2006 Author Share Posted January 11, 2006 WJ suggereert je inderdaad de Case-functie. Perfect.Alleen blijf ik nog met mijn vorige vraag zitten: hoe lang moet die Case-functie worden, en wat is het nut van de hele operatie? Voor een lijst met waardes waarin met een snelle blik erop gezien kan worden dat die waardes erin staan. In ieder geval bedankt voor de input. Ik ga het proberen. Quote Link to comment
0 RickFM Posted January 11, 2006 Author Share Posted January 11, 2006 even uit mijn hoofd.... Je kan het veld zichzelf laten vullen met een auto-enter calc. Je moet wel de standaard optie uitvinken dat filemaker ook waarden invult als er al een waarde in het veld is. Je zou de volgende calc kunnen gebruiken. case( veld = "groen";RGB(veld;123;123); veld = "rood";RGB(veld;100;100) etc ) p.s weet de functie addColor ofzoiets niet uit mijn hoofd Als ik rood invoer krijg ik een getal te zien.. ipv dat deze een kleur krijgt. Quote Link to comment
0 AvD Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 Lees dan die PS eens opnieuw, en klik eens op Help, bovenaan rechts... Quote Link to comment
0 RickFM Posted January 12, 2006 Author Share Posted January 12, 2006 Lees dan die PS eens opnieuw, en klik eens op Help, bovenaan rechts... ja ok.. enig idee wat dan die addcolor functie is? Quote Link to comment
0 RickFM Posted January 12, 2006 Author Share Posted January 12, 2006 In de Auto Enter heb ik onder de veld opties dit staan: Case( TextColor("Rood";RGB(255;0;0)); TextColor("Groen";RGB(0;255;0)) ) Maar dit wil niet echt meewerken.. Quote Link to comment
0 RickFM Posted January 12, 2006 Author Share Posted January 12, 2006 In de Auto Enter heb ik onder de veld opties dit staan: Case( TextColor("Rood";RGB(255;0;0)); TextColor("Groen";RGB(0;255;0)) ) Maar dit wil niet echt meewerken.. Ik heb de oplossing gevonden.. Case( veld = "groen" ; TextColor("groen";RGB(0;255;0)); veld = "rood" ; TextColor("rood";RGB(255;0;0)); veld = veld ; TextColor(veld;RGB(255;255;0)); ) Dit werkt perfect.. de laatste lijn heb ik gebruikt om geen kleur te hebben als er een andere waarde ingevuld wordt. Als ik die lijn niet bijvoeg maakt ie het veld leeg.. dus super zo .. tnx guys.. Quote Link to comment
Question
RickFM
Hoi ,
uhm is het mogelijk om de tekstkleur te koppelen aan de tekst wat in een veld staat..? Of het veldkleur?
Zodat als je rood invoert.. dat de tekst dus ook daadwerkelijk rood wordt.
gr,
RickFM
11 answers to this question
Recommended Posts