zteve Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Hallo, Heeft iemand ervaring in het laten draaien van een Filemaker Pro 6 client (evt Unlimited) als windows service? gr Steven Quote Link to comment
0 edc Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Daarnet even geprobeerd. Lukt niet Wat ik trouwens had verwacht. Je kunt Word of Excel immers toch ook niet als service laten draaien. Je hebt hiervoor specifieke toepassingen nodig (zoals fm server). Wat je wel kunt is van zodra de machine opstart filemaker automatisch laten opstarten. Quote Link to comment
0 zteve Posted January 18, 2006 Author Share Posted January 18, 2006 Het werkt wel, wij hebben dit inmiddels draaien op een aantal locaties, waaronder ook onder grotere belasting van gebruikers. Het ging er even om of andere mensen al ervaring hebben opgedaan met deze constructie. Zijn er mensen die dit ook gebruiken? In test of al in live situaties. groeten Steven Quote Link to comment
0 edc Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Het werkt wel, wij hebben dit inmiddels draaien op een aantal locaties, Het zou mij wel interesseren om te vernemen hoe je dit doet. (op bvb een gewone xp-machine) Quote Link to comment
0 burggraaf Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Het zou mij wel interesseren om te vernemen hoe je dit doet. (op bvb een gewone xp-machine) De Windows Resource Kit Tools kent serve any (srvany). Hiermee kun je een applicatie als service laten starten. Quote Link to comment
0 WJ Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Beste Burggraaf, Ik heb filemaker pro 8.0 client met srvany als service lopen. Echter werkt dit alleen als ik inlog via een account op de server en dan de service start. Ik zou graag de service als system account runnen zodat er niemand hoeft in te loggen en als men de comp herstart alles vanzelf weer gaat draaien. Weet iemand hier een oplossing voor. Alvast bedankt. Groet, WJ Quote Link to comment
0 burggraaf Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 Wellicht overbodige vraag maar staat bij de service ingesteld dat-ie zich aanmeld als Local System account? Quote Link to comment
0 WJ Posted March 31, 2006 Share Posted March 31, 2006 Ik zal de situatie schetsen dan heb je een beter beeld. Ik heb een client nodig die een aantal taken geautomatiseerd doet. (auditlog/smtp-en etc) Ik wil geen pc opofferen daarvoor ook wil ik voorkomen dat er menselijk interruptie mogelijk is. Vandaar dat ik de client als service run op een andere server dan de fm server. Het probleem is echter als je de service als system resource insteld de client zich niet aanmeld bij fm server. indien ik de service run als een windows account en met dit account inlog loopt alles prima. Ik besef me dat ik jou laatste vraag over ODBC of Import/Export nooit heb beantwoord voel me nou schuldig Het voornamelijk voordeel van ODBC vind ik dat je geen out of sync issues hebt, het is direct. groet, wj Quote Link to comment
0 burggraaf Posted March 31, 2006 Share Posted March 31, 2006 Ok, dus als ik het goed begrijp lukt het wel de service te starten bij het opstarten van de server maar kun je in dat geval niet bij de (andere) fmserver... Als dat zo is dan ik me voorstellen dat je tegen een rechten kwestie aanloopt. De server zou zich bij het opstarten moeten aanmelden bij de fmserver en met dat account zou fm dan z'n acties kunnen uitvoeren. Ik besef me dat ik jou laatste vraag over ODBC of Import/Export nooit heb beantwoord voel me nou schuldig Lijkt me niet nodig hoor, 'k ben er allang weer overheen Het voornamelijk voordeel van ODBC vind ik dat je geen out of sync issues hebt, het is direct. Ok, dan was je reactie (dat het niet lekker zou werken) meer dat die oplossing in jou geval de beste keuze was. Heb hier nog steeds geen spijt van de keuze in onze situaties. Quote Link to comment
Question
zteve
Hallo,
Heeft iemand ervaring in het laten draaien van een Filemaker Pro 6 client (evt Unlimited) als windows service?
gr
Steven
8 answers to this question
Recommended Posts