Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker Pro 6 client als Windows service


zteve

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Daarnet even geprobeerd. Lukt niet

Wat ik trouwens had verwacht. Je kunt Word of Excel immers toch ook niet als service laten draaien. Je hebt hiervoor specifieke toepassingen nodig (zoals fm server).

Wat je wel kunt is van zodra de machine opstart filemaker automatisch laten opstarten.

Link naar reactie
  • 0

Het werkt wel, wij hebben dit inmiddels draaien op een aantal locaties, waaronder ook onder grotere belasting van gebruikers. Het ging er even om of andere mensen al ervaring hebben opgedaan met deze constructie. Zijn er mensen die dit ook gebruiken? In test of al in live situaties.

 

groeten

Steven

Link naar reactie
  • 0

Beste Burggraaf,

 

Ik heb filemaker pro 8.0 client met srvany als service lopen. Echter werkt dit alleen als ik inlog via een account op de server en dan de service start. Ik zou graag de service als system account runnen zodat er niemand hoeft in te loggen en als men de comp herstart alles vanzelf weer gaat draaien. Weet iemand hier een oplossing voor.

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

WJ

Link naar reactie
  • 0

Ik zal de situatie schetsen dan heb je een beter beeld.

 

Ik heb een client nodig die een aantal taken geautomatiseerd doet. (auditlog/smtp-en etc)

 

Ik wil geen pc opofferen daarvoor ook wil ik voorkomen dat er menselijk interruptie mogelijk is. Vandaar dat ik de client als service run op een andere server dan de fm server. Het probleem is echter als je de service als system resource insteld de client zich niet aanmeld bij fm server. indien ik de service run als een windows account en met dit account inlog loopt alles prima.

 

Ik besef me dat ik jou laatste vraag over ODBC of Import/Export nooit heb beantwoord voel me nou schuldig :) Het voornamelijk voordeel van ODBC vind ik dat je geen out of sync issues hebt, het is direct.

 

groet,

wj

Link naar reactie
  • 0

Ok, dus als ik het goed begrijp lukt het wel de service te starten bij het opstarten van de server maar kun je in dat geval niet bij de (andere) fmserver... Als dat zo is dan ik me voorstellen dat je tegen een rechten kwestie aanloopt. De server zou zich bij het opstarten moeten aanmelden bij de fmserver en met dat account zou fm dan z'n acties kunnen uitvoeren.

 

Ik besef me dat ik jou laatste vraag over ODBC of Import/Export nooit heb beantwoord voel me nou schuldig

Lijkt me niet nodig hoor, 'k ben er allang weer overheen :lol:

 

Het voornamelijk voordeel van ODBC vind ik dat je geen out of sync issues hebt, het is direct.

Ok, dan was je reactie (dat het niet lekker zou werken) meer dat die oplossing in jou geval de beste keuze was. Heb hier nog steeds geen spijt van de keuze in onze situaties.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...