Ga naar inhoud
  • 0

Browse mode past zich niet aan...


Hetz

Vraag

Hallo mensen,

 

Wanneer ik in 'define database' aanpassingen maak in de fields van een bepaalde table, bv door de volgorde van de fields te veranderen, dan wordt dit niet doorgevoerd in het betreffende field in de browse mode. Hoe kan dit? Moet ik soms nog een soort van update-button aanclicken nadat ik veranderingen in de fields heb gemaakt?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is eigenlijk geen verband tussen de volgorde van de velden in Define Fields en de manier waarop die velden verschijnen op een lay-out. Zo'n lay-out moet je beschouwen als een grafische legpuzzle waar je de dingen plaatst zoals je ze wil. Enkel de allereerste keer wanneer je velden aanmaakt en nog geen lay-out was gedefinieerd, verschijnt er automatisch een (genummerde) lay-out die je velden bevat in de aanmaakvolgorde (tenminste indien die optie aangeklikt was blijven staan in je Preferences).

Link naar reactie
  • 0

Dus de layout is slechts de grafische weergave van de database die je gemaakt hebt in het 'define database' deel. In de layout kun je dus alles los van de database veranderen (tenminste de look ervan). Zou iemand mij een link kunnen sturen van een paar gave, en wellicht meer ingewikkelde layouts? Dan kan ik me een beetje een voorstelling maken van wat er op dat gebied mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0
Er is eigenlijk geen verband tussen de volgorde van de velden in Define Fields en de manier waarop die velden verschijnen op een lay-out. Zo'n lay-out moet je beschouwen als een grafische legpuzzle waar je de dingen plaatst zoals je ze wil. Enkel de allereerste keer wanneer je velden aanmaakt en nog geen lay-out was gedefinieerd, verschijnt er automatisch een (genummerde) lay-out die je velden bevat in de aanmaakvolgorde (tenminste indien die optie aangeklikt was blijven staan in je Preferences).

 

Lees: Als je wat langer met FM bezig bent, zet je die optie vanzelf wel uit ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...