ries Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 (edited) Hoe kan ik inhoud van alle velden kopieren in een layout en plakken in een andere layout zonder dat er een relatie bestaat? Edited February 2, 2006 by Guest Quote Link to comment
0 burggraaf Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Scripten met copy/paste opdrachten wellicht? Toch een relatie aanmaken? Quote Link to comment
0 ries Posted February 2, 2006 Author Share Posted February 2, 2006 Een relatie is geen optie vanwege de functie die die tabel gaat vervullen. En kopieren van meerdere velden en plakken in een andere layout wil niet echt lukken. Wel met 1 veld... Quote Link to comment
0 burggraaf Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 En kopieren van meerdere velden en plakken in een andere layout wil niet echt lukken. Wel met 1 veld... Even voor de begripsvorming: Je wilt de inhoud van meerdere velden van een record in 1 stap kopieren naar de verschillende velden in een ander record? Of de inhoud van meerdere velden in een record naar 1 veld in een ander record? Quote Link to comment
0 Arnoud Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Hoewel me het niet duidelijk is waarom je de gegevens wilt overpompen geef ik je toch deze hint: Gebruik geen cut & paste maar SetField, dat is betrouwbaarder en scheelt je in dit geval veel scriptstappen (namelijk die naar de doel-layout/file) Overigens zou je ook een export - import kunnen doen... Pseudocode: Go To Layout[bronLayout] # stop de inhoud van veld1B in een variabele $$veld1 Set Variable[$$veld1;veld1B] Set Variable[$$veld2;veld2B] #..... Go To Layout[DoelLayout] # stop de inhoud van variabele $$veld1 in veld1D SetField[veld1D;$$veld1] SetField[veld2D;$$veld2] #..... Quote Link to comment
0 ries Posted February 2, 2006 Author Share Posted February 2, 2006 Ik wil dat doen omdat ik de oude waardes ook nog wil bewaren, ik wil een rollback kunnen doen. Vandaar. Je code ziet er op zich goed uit maar ik gebruik FM 8 Advanced maar ik zie geen Set Variable staan. Quote Link to comment
0 Arnoud Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Staat bij Control Quote Link to comment
0 ries Posted February 2, 2006 Author Share Posted February 2, 2006 Oeps, je hebt gelijk. Ik ga meteen even kijken of het werkt. Quote Link to comment
0 WJ Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Je zou dit ook zonder scripting kunnen doen Groet, WJ Quote Link to comment
0 Mark Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Scriptstap: Copy All Records/Requests? Quote Link to comment
0 ries Posted February 3, 2006 Author Share Posted February 3, 2006 Je zou dit ook zonder scripting kunnen doen Enlighten me. Quote Link to comment
Question
ries
Hoe kan ik inhoud van alle velden kopieren in een layout en plakken in een andere layout zonder dat er een relatie bestaat?
Edited by GuestLink to comment
10 answers to this question
Recommended Posts