Stel je voor, een FM Server 8 met een zevental gehoste DB's. Ik wil er eentje toevoegen, maar die verschijnt niet in de lijst met "op afstand te openen bestanden". Ondanks dat er maximaal 50 te hosten files staan ingesteld en ook die bestanden te *zien* zijn waar je niet daadwerkelijk toegang toe hebt. Dus ik denk: FM Server service en FM server Helper service stoppen en herstarten. De FM Server service bleef 10 minuten op Stopping staan in de Management Console, en toen kwam er een foutmelding dat de server Helper service "did not respond in a timely fashion". Daarna de hele server maar gereboot, waarna het spul weer op kwam, maar toen was er 1 DB corrupt. Niks van te zien in het application log, maar als je rechtsklikt en kiest voor "Open", dan zie je een seconde lang "Checking" en dan "Closed"
Hardstikke leuk, zo tegen 17:30... Met het terugzetten van een backup konden we weer bij de DB (minus de wijzigingen van vandaag uiteraard), maar deze vernaggeling, van deze DB, is vorige week ook al eens opgetreden, toen iemand *klats boem* de server rebootte via een druk op de powerknop... Nou is dit op zich wel een DB van 1,5 GB groot, stuk of 100 velden en 1,3 miljoen records.
Hebben we gewoon niet lang genoeg gewacht en duurt het downbrengen van zo'n grote DB nou eenmaal lang?
Is er een maximum aan bestandsgrootte (of nog erger: aantal records) waarmee FMS8 overweg kan?
Specs van de server heb ik even niet bij de hand, maar ik meen 1 GB RAM, Xeon 3,4 GHz. Windows Server 2003 Standard Edition trouwens.
Iemand die vaker met het FMS-bijltje gehakt heeft? Thanx!
Question
Dr_Flash
Stel je voor, een FM Server 8 met een zevental gehoste DB's. Ik wil er eentje toevoegen, maar die verschijnt niet in de lijst met "op afstand te openen bestanden". Ondanks dat er maximaal 50 te hosten files staan ingesteld en ook die bestanden te *zien* zijn waar je niet daadwerkelijk toegang toe hebt. Dus ik denk: FM Server service en FM server Helper service stoppen en herstarten. De FM Server service bleef 10 minuten op Stopping staan in de Management Console, en toen kwam er een foutmelding dat de server Helper service "did not respond in a timely fashion". Daarna de hele server maar gereboot, waarna het spul weer op kwam, maar toen was er 1 DB corrupt. Niks van te zien in het application log, maar als je rechtsklikt en kiest voor "Open", dan zie je een seconde lang "Checking" en dan "Closed"
Hardstikke leuk, zo tegen 17:30... Met het terugzetten van een backup konden we weer bij de DB (minus de wijzigingen van vandaag uiteraard), maar deze vernaggeling, van deze DB, is vorige week ook al eens opgetreden, toen iemand *klats boem* de server rebootte via een druk op de powerknop... Nou is dit op zich wel een DB van 1,5 GB groot, stuk of 100 velden en 1,3 miljoen records.
Hebben we gewoon niet lang genoeg gewacht en duurt het downbrengen van zo'n grote DB nou eenmaal lang?
Is er een maximum aan bestandsgrootte (of nog erger: aantal records) waarmee FMS8 overweg kan?
Specs van de server heb ik even niet bij de hand, maar ik meen 1 GB RAM, Xeon 3,4 GHz. Windows Server 2003 Standard Edition trouwens.
Iemand die vaker met het FMS-bijltje gehakt heeft? Thanx!
2 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.