Ga naar inhoud
  • 0

linebreaks verwijderen


Roloff

Vraag

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum, mijn excuses als deze vraag al vaker gesteld is, maar het antwoord vinden is niet altijd gemakkelijk (zoals dat bij veel FileMaker issues het geval zal zijn).

 

Al jaren gebruik ik een FileMaker database om een verzameling in te ordenen. Ik gebruik verschillende layouts. Zo is er een om in in te voeren. Hier zit een field bij waarin ik Genre's kan selecteren (horror, action, romance, enz). Deze selecteer ik uit een pop-up list, en selecteer meerdere genre's door de SHIFT ingedrukt te houden. Dit werkt al jaren prima.

 

Nu is er een andere layout die ik gebruik om een lijst/overzicht van mijn verzameling te printen. Hierin is elke regel één record = één item uit mijn verzameling (list view). Nu zou ik graag ook hierin de genre's opnemen, in een field dat een regel is (de pop-up is enkele regels lang).

Hoe krijg ik de linebreaks uit die data uit de pop-up? Ik heb nu een nieuw field (calculation) gemaakt waarin ik die data probeer te bewerken, maar het lukt me absoluut niet. Hoe verwijder ik de linebreaks, en vervang ik ze voor een komma met spatie?

 

Ik trek mijn haren inmiddels uit mijn hoofd.

 

Bedankt!

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...