Ga naar inhoud
  • 0

flush cache to disk?


edc

Vraag

filemaker pro advanced/runtime.

Situatie is de volgende: Een toepassing voor ledenbeheer van een vereniging. 2 bestanden: data + toepassing.

Vanuit de toepassing bestaat de mogelijkheid om het data-bestand door te mailen. (Ik maak eerst via een batch-bestandje een copy van het databestand, wat ik vervolgens doormail via de 'send mail' scriptstap.)

Alles werkt naar behoren behalve dit: De laatste wijzingen staan soms niet in de copy die doorgemaild wordt. Wanneer de toepassing eerst volledig wordt afgesloten en daarna heropgestart worden wel de laatste gegevens doorgemaild.

Ik heb dit proberen op te lossen de scriptstap 'flush cache to disk' toe te voegen en vervolgens 'close file', vooraleer de copy genomen wordt, doch dit brengt geen soelaas.

 

Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij verandering van record, zo ongeveer.

 

Maar dat blijkt in de praktijk niet altijd te kloppen, bijvoorbeeld het veranderen van een portaalregel wordt door Filemaker NIET gezien als verandering van record.

 

Zelf heb ik daar ook flink moeite mee. Het is gemaakt om middels Ongedaan maken een invoerslag terug te kunnen draaien omdat deze nog niet opgeslagen is.

Maar we botsen tegen alllerlei nieuwe problemen aan, waarvan dit er één van is.

 

Maar goed, in scripts valt er nog redelijk goed mee om te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Commit records slaat simpelweg alles op dat nog open zou kunnen staan.

 

In invoerschermen worden de portaalrecords opgeslagen zodra het hoofdrecord opgeslagen wordt. Dit krijg je voor elkaar door een ander hoofdrecord te selecteren of naast de velden te klikken zodat de invoermodus wordt afgesloten.

 

Filemaker hanteert nog steeds het principe dat wat je ingevoerd hebt, ook opgeslagen wordt.

Alleen het moment van opslag is soms wat laat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...