Jump to content
  • 0

1 veld t.b.v. invoer in twee (of meer) tabellen.

Roger

Question

Posted

Zijn er nog andere manieren om data in een gerelateerd veld in te voeren dan dit veld op de invoerlayout te zetten?

Graag zou ik een variabel veld op een layout plaatsen dat de ingevoerde gegevens afhankelijk van een instelbare key plaatst in de gewenste gerelateerde tabel.

Voorbeeld: var_veld voert in in tabel fruit als key = fruit en voert in in tabel groente als key = groente.

PS: Ik ben niet geïnteresseerd in oplossingen met op elkaar gelegde invoervelden die door de key toegankelijk worden gemaakt. Als ik aangewezen ben op een alternatieve workaround dan geef ik de voorkeur aan een oplossing met een auto-execute-script bij verlaten veld mbv een plugin. Welke plugin kan men hiervoor overigens het beste gebruiken?

Dank voor het meedenken!

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Aangezien er dit keer geen reacties zijn gekomen reageer ik zelf maar :-).

Hetgeen ik wil, een variabel veld dat aan de hand van een key in de ene tabel dan wel in de andere tabel invoert kan niet, voor zover ik kan nagaan. Een (gratis) plugin waarmee je een script activeert na het verlaten van een veld is de EventScript Plugin, te vinden via:

http://www.softs4humans.com/FMPro_Plugins.html

Deze plugin heeft op dit forum al vaker aandacht gekregen. Uit eigen ervaring kan ik nu melden dat de plugin doet wat het beloofd. Het werkt fantastisch.

Voor beginners nog een tip: Let erop dat bij het opgeven van de berekende waarde, het aankruisvakje [bestaande waarde van veld niet vervangen (indien aanwezig)] NIET is aangeklikt. Want dan werkt het niet.