Ga naar inhoud
  • 0

Lijst afdrukken met datum van vandaag!


peet82

Vraag

Beste mensen,

 

Als FM rookie heb ik een vraag aan jullie:

 

ik ben bezig een telefoonlijst te maken die door onze telefonistes wordt ingevuld zodra er een telefoontje binnenkomt. Dit gebeurt in een gedeelde database die door meerdere personen kan worden gelezen.

 

Aan het eind van de dag moet er echter een lijst afgedrukt worden van alle telefoontjes die die dag zijn binnengekomen. Hoe kan ik dit het beste doen?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Groeten Peter

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op welke manier wordt iedere 'oproep' in het bestand gestopt ?

 

Indien iedere oproep een nieuw record is, zorg ervoor dat er een 'aanmaakdatum = Current Date' is (veld zou eigenlijk al moeten bestaan).

 

Op het einde van de dag kan een script ervoor zorgen dat alle records met de datum = Current Date bij elkaar komen in een found set.

 

Een 'speciaal aangemaakte' print layout zal deze lijst netjes afprinten.

 

Dit in grote lijnen en vrij breed.

 

Indien je dieper in detail wil gaan in iedere stap....geen probleem.

Maar dan hebben we iets meer info nodig hoe het geheel opgezet is.

Link naar reactie
  • 0

OK beste mensen thnx voor jullie reacties!

 

De uitleg van Yves is het best te begrijpen :wink: en die van Jean iets minder 8O . Ik ben nog heel erg een rookie denk ik!

 

Yves: layout heb ik natuurlijk al gemaakt. Hoe voer ik een zoekopdracht uit? In FM pro 6 zit een scriptmogelijkheid zoeken uitvoeren, maar dan heb ik slechts 3 keuzes: gevonden reeks vervangen, beperken of uitbreiden. Ik kan dit verder niet toewijzen aan huidige datum of zoiets.

 

Jean: iedere oproep wordt door middel van een invoerlayout in het bestand gestopt (gewoon ouderwets met een toetsenbord :wink: ). Iedere oproep is inderdaad een nieuwe record. Veld met Current Date heb ik inderdaad al aangemaakt (ook een tijdveld).

Dan wordt het dus ingewikkeld. Ik heb in het invoerscherm een knop gemaakt: daglijst maken. Daaraan hangt een script wat schakelt naar een nieuwe layout. Echter ergens in dat script moet ik dus die found set opnemen. Zie hieronder het script wat ik totnogtoe heb:

 

Ga naar layout [“Layout 2”]

Sorteren [Herstellen, Zonder dialoogvenster]

Ga naar Schermafdruk []

Afdrukken []

Ga naar Bladeren []

Ga naar layout [“Layout 1”]

 

waarbij Layout 1 het invoerscherm is en Layout 2 de print layout.

 

Ik heb een attachment toegevoegd van de file. Misschien dat jullie een tip hebben? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Telefoonlijst.fp5

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...