Jump to content
  • 0

Externe doc openen via een script

jw

Question

Ik heb een aantal standaard Word bestanden. De namen zijn dus bekend en staan als een lijstje in een veld. Het pad waar ze staan is ook bekend. Deze staat in een ander pad.

Door een van de bestandsnamen wil ik het betreffende bestand in Word openen. Ik heb het geprobeerd, maar het lukt mij niet. Wie heeft er een oplossing? ( zonder plug-in te gebruiken )

Het moet op een Mac draaien.

Bijgaand mijn probeersel.

Archive.zip

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Ik heb een aantal standaard Word bestanden. De namen zijn dus bekend en staan als een lijstje in een veld. Het pad waar ze staan is ook bekend. Deze staat in een ander pad.

Door een van de bestandsnamen wil ik het betreffende bestand in Word openen. Ik heb het geprobeerd, maar het lukt mij niet. Wie heeft er een oplossing? ( zonder plug-in te gebruiken )

Het moet op een Mac draaien.

Bijgaand mijn probeersel.

Zoals een ander al opmerkte, de '.doc' erbij helpt.

Bijgesloten een aangepast voorbeeld die het pad berekent zodat het voor iedereen die het opent meteen bruikbaar is. Hoe je precies aan het pad komt is verder aan jou.

Omdat Go to Field[] vereist dat het veld op de lay-out staat (en wie wil het pad nou zien?) toch Event verzenden[] gebruikt. Geef geen doelprogramma op en het bestand opent automatisch met het 'goede'.

Groet,

René

Archive.zip