Jump to content
  • 0

zoekopdracht en vooraf velden met een scriptstap invullen

RuudM

Question

Mag ik de volgende situatie voorleggen?

Een zoekscherm vraagt om bv. het jaar en weeknummer waarna door een zoekopdracht alleen de records in dat opgegeven jaar en weeknummer naar voren komen. Dat werkt uiteraard maar het is voor 99,9% altijd de waarde 2006. Mijn bedoeling is om in het jaarveld door een scriptstap altijd die waarde 2006 te laten invoegen die dan wel later nog evt. met de hand gewijzigd kan worden. Een venstermenulijst vind ik niet echt een elegante oplossing - dat moet geautomatiseerd kunnen worden :?

De scriptstap 'ga naar zoeken' - onderbreken wordt hierbij gebruikt - anders kan de gebruiker niets meer invullen. Door dat onderbreken kan ik kennelijk 'berekend resultaat invoegen' niet meer uitvoeren.

Is het mogelijk om in zo'n zoekscherm alvast vooraf automatisch een veld met een bepaalde waarde te laten invullen en dan pas de gebruiker om overige invoer te vragen?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

De scriptstap 'ga naar zoeken' - onderbreken wordt hierbij gebruikt - anders kan de gebruiker niets meer invullen. Door dat onderbreken kan ik kennelijk 'berekend resultaat invoegen' niet meer uitvoeren.

Ga naar Zoeken[]

Veld instellen [jaar; 2006]

Script onderbreken[]

Voer zoekopdracht uit[]

Groet,

René

• 0

Aha! De opdracht script onderbreken/hervatten WAS mij nog onbekend als praktische oplossing.

Nadere uitleg:

Door de opdracht 'ga naar zoeken (onderbreken)' worden alle velden leeggemaakt. Door gebruik te maken van de scriptstap 'script onderbreken/hervatten' kan je voorafgaand aan die stap velden vullen met bv. 'veld instellen'. Onderbreek het script, gebruiker kan evt. wat wijzigen en het script wordt vervolgd met de opdracht 'zoeken uitvoeren'.

Dank!