jw Posted May 29, 2006 Posted May 29, 2006 Is Filemaker server 8 veel zwaarder in gebruik? fms8 draait op een windows computer en wordt via Remote Desktop Connection geopend. Bij 8 gebruikers lijkt de cpu nu 100% bezet. Dat was niet zo onder fms7 in dezelfde omstandigheden. Quote
0 Bruno Posted June 2, 2006 Posted June 2, 2006 Wij gebruiken ook een terminal server en het werkt prima. Je moet ts en filemaker server wel gescheiden houden, een aparte machine voor ts en fm server Quote
0 jw Posted June 3, 2006 Author Posted June 3, 2006 Bruno, het is nu niet gescheiden. Alles draait op een machine, en niet zo slecht. Maar ik hen wel meer gehoord dan het beter kan worden gescheiden. Wat zijn hiervoor de argumenten / aanleidingen ? Quote
0 Bruno Posted June 3, 2006 Posted June 3, 2006 http://www.filemaker.com/downloads/documentation/fm8_terminal_services.pdf Ik heb me aan deze white paper gehouden. Je hebt dus een terminal server en een aparte filemaker server waar je de terminal services niet op installeert. Via de terminal server logt iedereen aan, klikt op filemaker en maakt een verbinding met de db. We hebben in de fm server snelle schijven. De resultaten zijn geweldig en er zijn toch een aantal grote bestanden draaiende. Op 3 jaar geen enkele crash. Quote
Question
jw
Is Filemaker server 8 veel zwaarder in gebruik?
fms8 draait op een windows computer en wordt via Remote Desktop Connection geopend. Bij 8 gebruikers lijkt de cpu nu 100% bezet. Dat was niet zo onder fms7 in dezelfde omstandigheden.
3 answers to this question
Recommended Posts