Ga naar inhoud
  • 0

Een FM 4 berekening omzetten in een FM 7 berekening


JeanWM

Vraag

Ik heb een FM4 berekening (een deel van mijn klas-planningssysteem) zonder meer omgezet in FM 7:

 

DayOfWeek ( Date ( month_cn; 1; year_cn) ) & 
Case(
GetAsNumber ( month_cn ) = 4;30;
GetAsNumber ( month_cn ) = 6;30;
GetAsNumber ( month_cn ) = 9;30;
GetAsNumber ( month_cn ) = 11;30;
GetAsNumber ( month_cn ) = 2;If(year_cn / 4 = Int ( year_cn / 4 );29;28);
31
)

 

result text.

 

Wij vragen ons hier af of dit op een andere manier kan/moet/mag met de beschikbare nieuwigheden in FM 7.

 

Ik heb al wel iets in mijn achterhoofd, maar wil het toch even naast mogelijke andere ideeen zetten.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals ik zei, het is een planningssysteem dat ik jaren geleden in FM4 gemaakt heb dat nu herschreven wordt in FM7.

 

Daarbij proberen we 'oude' berekeningen in een 'nieuwere' vorm te gieten.

 

Dit is een deel ervan, het is gekoppeld aan een 'ministeriele vereiste'.

Zeg maar de manier waarop 'hun' lijsten dienen ingevuld te worden, met welke gegevens en op welke manier. :roll:

Hiermee vullen we twee vakjes in, o.a. de dag waarop de eerste dag van een maand valt en het totaal aantal dagen in die maand, en verder de dag waarop een bepaalde cat. les gegeven wordt, met weer het aantal dagen in die maand.

Waarom ? Beats me, maar als het niet juist zou zijn komt alles terug....en gewoonlijk zonder opgave van reden....

 

Er zijn nog enkele 'monsterberekeningen' die nu eenvoudiger moeten gemaakt worden.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn er in FM7/8 geen functies bijgekomen die speciaal voor die overheid resultaat opleveren :wink:

 

Ik zou voor het bepalen van de laatste dag van de maand echter wel de kalender van FM/systeem gebruiken:

DayOfWeek ( Date ( month_cn; 1 ; year_cn) ) & 
Day ( Date ( month_cn + 1 ; 1 ; year_cn ) - 1 )
) 

 

FM heeft de mooie eigenschap niet beperkt te zijn tot geldige maanden en dagen als het om rekenen met datums gaat.

Date ( 14 ; 35 ; 2006 )

wordt netjes uitgerekend en geeft als resultaat '7 maart 2007'

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...