Ga naar inhoud
  • 0

tijdveld omzetten in nummerveld


medic112

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
ik zou een tijdveld (uur+min) moeten omzetten in een nummerveld

 

bv 09:00 -> 9

 

maar wat te doen met 09:17?

 

wie kan mij helpen

 

Waarom wil je dat doen? En als je dat wilt doen, waarom weet je dan niet wat je met de minuten wilt doen? Er kan zoveel mee: negeren, als decimaal van de uren, in een ander veld.

Wellicht kunnen we helpen een oplossing te vinden zodat je het niet naar een getal hoeft om te zetten?

 

Groet,

René

Link naar reactie
  • 0

ben aan het zoeken hoe ik he beste loonberkeningen kan doen

 

zit met de volgende velden:

 

aanvangdatum (datefield)

aanvanguur (timefield)

einddatum (datefield)

einduur(timefield)

werkuren (calculationfield einduur-aanvanguur als beide datafields dezelfde datum bevatten)

ben er nog niet uit hoe ik meer dan één dag is (bv aanvang=30 mei en einde=2 juni)

 

nu wou ik eigenlijk eens weten af de mogelijkheid bestaat om een timefield om te zetten in een nummerfield.

 

ze hebben mij al eens voorgesteldom alles in minuten om te zetten maar dat leek mij zeer omslachtig. daarom mijn vraag

Link naar reactie
  • 0
GetAsNumber(Timestamp ( einddatum; einduur) -Timestamp ( aanvangdatum; aanvanguur))/3600

 

waarom /3600 ?

 

Omdat tijdvelden en tijdstempelvelden feitelijk als aantal seconden zijn opgeslagen en je er zo mee rekent. Om uren te krijgen moet je het delen door 60 voor minuten en nog eens 60 voor uren. Oftewel 60*60=3600.

 

René

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Vandaar mijn voorstel om ook het uurloon terug te brengen naar minuten (delen door 60) en de tijd op minuutbasis te berekenen.

 

Dan ben je verlost van het omzettingsprobleem van het 60 delig stelsel naar het 100 delig stelsel.

 

Zelfs indien de werktijd b.v. dient afgerond te worden naar het dichtsbijzijnde kwartier of half uur of gelijk welke andere regel, geeft dat geen probleem.

Link naar reactie
  • 0
Deze omzetting naar het volgende half uur, hoe doe je dat eigenlijk.

Eenvoudig: de tijd (per def. in seconden) delen door het aantal seconden waarop je wilt afronden. De uitkomst hiervan afronden en weer vermenigvuldigen met het aantal seconden. Zie bijgesloten voorbeeld.

Eigen variaties met rekenen per minuut zijn natuurlijk ook mogelijk.

 

Ben niet zo thuis in deze scripts

We hebben het nu over berekening(sveld)en, scripts is een ander hoofdstuk.

 

Groet,

René

Tijd afronden.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...