twistitideas Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Ik wil een programmaatje maken, dat de off-set (het verschil tussen de 'tijdcodes' van de bron en het doel) uitrekent. Zo'n tijdcode bestaat uit: Uren:Minuten:Seconden:Frames (bijv. 02:12:15:22). Er zitten 25 frames in 1 seconde (i.e. 1500/minuut, 90000/uur). Ik struikel hier, want h:m:s is tijd, maar de frames eigenlijk ook (met een vertaalslag). Wie helpt mij? Reuze bedankt, Marcus Bogaert, '!' twIstItIdeas Quote Link to comment
0 Michel5 Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Om te beginnen een welkom op het forum. Vervolgens... Hoop dat ik je vraag goed begrepen heb, bedoel je zoiets? 0ff-set.fp7.zip Quote Link to comment
0 Andreeke Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Hoi Marcus, Er is een gratis plug-in waar je misschien ook iets mee kan doen. http://www.belle-nuit.com/tcfilemaker/ Quote Link to comment
0 rgaros Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Hallo Marcus, Ik wil een programmaatje maken, dat de off-set (het verschil tussen de 'tijdcodes' van de bron en het doel) uitrekent. Zo'n tijdcode bestaat uit: Uren:Minuten:Seconden:Frames (bijv. 02:12:15:22). Er zitten 25 frames in 1 seconde (i.e. 1500/minuut, 90000/uur). Ik struikel hier, want h:m:s is tijd, maar de frames eigenlijk ook (met een vertaalslag). Wie helpt mij? Het zou mooi zijn, maar een tijd veld kan geen frames bevatten. Je kan wel 2:12:15,22 invoeren maar de '22' is dan honderdsten seconden. Bijgesloten een voorbeeld bestand waarin ik tijd en frames in aparte velden hou, het verschil met een tweede set uitreken en dat splits in het verschil in tijd en frames. Kan nog mooier en kleiner maar dit is inzichtelijk denk ik. Groet, René Tijdframe off-set.fp7 Quote Link to comment
0 twistitideas Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 He, Rene. Hartsikke bedankt voor je reactie, maar ik kan helaas niet bijgeslotens vinden. Zou je willen zeggen, waar ik het kan downloaden? Dank je, Marcus. Nu dus wel. Ik ga 'm meteen bekijken!!! Quote Link to comment
0 rgaros Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 He, Rene. Hartsikke bedankt voor je reactie, maar ik kan helaas niet bijgeslotens vinden. Zou je willen zeggen, waar ik het kan downloaden? Dank je, Marcus. Nu dus wel. Ik ga 'm meteen bekijken!!! 'k Schrok me een apenootje. Dacht dat ik het inderdaad vergeten was bij te voegen en mijn kopie al weggegooid had. Maar je was blijkbaar niet ingelogd. René Quote Link to comment
0 twistitideas Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 Rene, hij is helemaal super en zo simpel! Alleen bij 1 frame verschil raakt 'ie de tel kwijt. Dat komt, denk ik, door de (slim gevonden!) ruwe tijd. Als 25 fr 1 sec is is 1 fr 1/40 sec. Zou je dan de Mod() functie daarop fijn kunnen stellen? Of ben ik dan verkeerd bezig? Super!! Marcus. Quote Link to comment
0 rgaros Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Rene, hij is helemaal super en zo simpel!Alleen bij 1 frame verschil raakt 'ie de tel kwijt. Dat komt, denk ik, door de (slim gevonden!) ruwe tijd. Als 25 fr 1 sec is is 1 fr 1/40 sec. Zou je dan de Mod() functie daarop fijn kunnen stellen? Of ben ik dan verkeerd bezig? Ik heb tijd '2:12:15' en frame '22' en '23' ingevuld. En de uitkomst is bij mij keurig '0:00:00' en '1'. Tijd verschil ruw is een tussenstap die je eigenlijk niet moet willen zien. Dus wa' klopt er nie'? Groet, René Quote Link to comment
0 twistitideas Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 Als je bij, wat ik BRON heb genoemd, 1 frame meer hebt, dan het DOELveld, is de uitkomst 24 i.p.v. -1. Andersom werkt het wel. (zie de plaatjes). Later! Quote Link to comment
0 twistitideas Posted June 22, 2006 Author Share Posted June 22, 2006 Andre! Is een geweldige conversie-plugin voor NTSC>PAL, Film>PAL, etc. . Alleen als ik een negatieve offset wil uitrekenen, gaat 'ie door de 24-uursgrens heen en krijg ik niet de gewenste uitkomst. Maar enorm bedankt. Groeten, Marcus. Quote Link to comment
0 Michel5 Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Marcus, Heel fijn voor je dat je een goede oplossing voor je vraag hebt gekregen. Mijn spontane handreiking is terecht niet toereikend geweest. Wat ik wel even kwijt moet is dat ik niet zo aardig vindt dat je niet even reageert op mijn gedane inspanning. Een klein dankjewel, maar is niet wat ik zoek is toch een kleine moeite? Succes verder en Groet, Michel Quote Link to comment
0 rgaros Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Als je bij, wat ik BRON heb genoemd, 1 frame meer hebt, dan het DOELveld, is de uitkomst 24 i.p.v. -1. Aha, maar dat stond niet in je technische specificatie! Kwestie van Abs(). Groet, René Tijdframe off-set.fp7 Quote Link to comment
0 JeanWM Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Indien de tijdsinvulling altijd minder dan 1 uur is, kun je het invulveld van hh:mm:ss omzetten naar mm:ss. Ipv 01:23 als begin in te geven, wat FM zal vertalen als 1 uur en 23 minuten, zal de uitslag dan 1 minuut en 23 seconden zijn. Scheelt heel wat invoer werk indien je tijdrange enkel over minuten en seconden gaat. Quote Link to comment
0 twistitideas Posted August 10, 2006 Author Share Posted August 10, 2006 He, Rene. Heb even niets van me laten horen, maar hier is 'ie dan. Om een nul te laten zien bij de voor de cijders onder de nul, heb ik gewoon een tekstveldje aangemaakt, dat in dat geval een 0 laat zien. Hij wordt gretig in mijn studio gebruikt. Tabeh, Marcus. Offsetter.zip Quote Link to comment
0 rgaros Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 He, Rene. Heb even niets van me laten horen, maar hier is 'ie dan. Om een nul te laten zien bij de voor de cijders onder de nul, heb ik gewoon een tekstveldje aangemaakt, dat in dat geval een 0 laat zien. Hij wordt gretig in mijn studio gebruikt. Tabeh, Marcus. Brrrr. Dat kan toch eleganter? Die - komt er toch wel te staan? En de voorloopnul kan door de berekening van frameVerschil als volgt te doen: Right ( "00" & Mod(tijdVerschil_ruw; 1) * 25; 2 ) Groet, René Quote Link to comment
Question
twistitideas
Ik wil een programmaatje maken, dat de off-set (het verschil tussen de 'tijdcodes' van de bron en het doel) uitrekent.
Zo'n tijdcode bestaat uit:
Uren:Minuten:Seconden:Frames (bijv. 02:12:15:22).
Er zitten 25 frames in 1 seconde (i.e. 1500/minuut, 90000/uur).
Ik struikel hier, want h:m:s is tijd, maar de frames eigenlijk ook (met een vertaalslag).
Wie helpt mij?
Reuze bedankt,
Marcus Bogaert,
'!' twIstItIdeas
14 answers to this question
Recommended Posts