Jump to content
  • 0

Videoframes uitrekenen

twistitideas

Question

Ik wil een programmaatje maken, dat de off-set (het verschil tussen de 'tijdcodes' van de bron en het doel) uitrekent.

Zo'n tijdcode bestaat uit:

Uren:Minuten:Seconden:Frames (bijv. 02:12:15:22).

Er zitten 25 frames in 1 seconde (i.e. 1500/minuut, 90000/uur).

Ik struikel hier, want h:m:s is tijd, maar de frames eigenlijk ook (met een vertaalslag).

Wie helpt mij?

Reuze bedankt,

Marcus Bogaert,

'!' twIstItIdeas

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Hallo Marcus,

Ik wil een programmaatje maken, dat de off-set (het verschil tussen de 'tijdcodes' van de bron en het doel) uitrekent.

Zo'n tijdcode bestaat uit:

Uren:Minuten:Seconden:Frames (bijv. 02:12:15:22).

Er zitten 25 frames in 1 seconde (i.e. 1500/minuut, 90000/uur).

Ik struikel hier, want h:m:s is tijd, maar de frames eigenlijk ook (met een vertaalslag).

Wie helpt mij?

Het zou mooi zijn, maar een tijd veld kan geen frames bevatten. Je kan wel 2:12:15,22 invoeren maar de '22' is dan honderdsten seconden.

Bijgesloten een voorbeeld bestand waarin ik tijd en frames in aparte velden hou, het verschil met een tweede set uitreken en dat splits in het verschil in tijd en frames. Kan nog mooier en kleiner maar dit is inzichtelijk denk ik.

Groet,

René

Tijdframe off-set.fp7

• 0
He, Rene.

Hartsikke bedankt voor je reactie, maar ik kan helaas niet bijgeslotens vinden. Zou je willen zeggen, waar ik het kan downloaden?

Dank je, Marcus.

Nu dus wel. Ik ga 'm meteen bekijken!!!

'k Schrok me een apenootje. Dacht dat ik het inderdaad vergeten was bij te voegen en mijn kopie al weggegooid had. Maar je was blijkbaar niet ingelogd.

René

• 0

Rene, hij is helemaal super en zo simpel!

Alleen bij 1 frame verschil raakt 'ie de tel kwijt. Dat komt, denk ik, door de (slim gevonden!) ruwe tijd.

Als 25 fr 1 sec is is 1 fr 1/40 sec. Zou je dan de Mod() functie daarop fijn kunnen stellen? Of ben ik dan verkeerd bezig?

Super!!

Marcus.

• 0
Rene, hij is helemaal super en zo simpel!

Alleen bij 1 frame verschil raakt 'ie de tel kwijt. Dat komt, denk ik, door de (slim gevonden!) ruwe tijd.

Als 25 fr 1 sec is is 1 fr 1/40 sec. Zou je dan de Mod() functie daarop fijn kunnen stellen? Of ben ik dan verkeerd bezig?

Ik heb tijd '2:12:15' en frame '22' en '23' ingevuld. En de uitkomst is bij mij keurig '0:00:00' en '1'. Tijd verschil ruw is een tussenstap die je eigenlijk niet moet willen zien.

Dus wa' klopt er nie'?

Groet,

René

• 0

Marcus,

Heel fijn voor je dat je een goede oplossing voor je vraag hebt gekregen.

Mijn spontane handreiking is terecht niet toereikend geweest.

Wat ik wel even kwijt moet is dat ik niet zo aardig vindt dat je niet even reageert op mijn gedane inspanning.

Een klein dankjewel, maar is niet wat ik zoek is toch een kleine moeite?

Succes verder en Groet,

Michel

• 0

Indien de tijdsinvulling altijd minder dan 1 uur is, kun je het invulveld van

hh:mm:ss omzetten naar mm:ss.

Ipv 01:23 als begin in te geven, wat FM zal vertalen als 1 uur en 23 minuten, zal de uitslag dan 1 minuut en 23 seconden zijn.

Scheelt heel wat invoer werk indien je tijdrange enkel over minuten en seconden gaat.

• 0
He, Rene.

Heb even niets van me laten horen, maar hier is 'ie dan.

Om een nul te laten zien bij de voor de cijders onder de nul, heb ik gewoon een tekstveldje aangemaakt, dat in dat geval een 0 laat zien.

Hij wordt gretig in mijn studio gebruikt.

Tabeh, Marcus.

Brrrr. Dat kan toch eleganter?

Die - komt er toch wel te staan?

En de voorloopnul kan door de berekening van frameVerschil als volgt te doen:

Right ( "00" & Mod(tijdVerschil_ruw; 1) * 25; 2 )

Groet,

René