Jump to content
  • 0

Automatisch opstarten en verbergen oplossing onder OSX

TheMisfit

Question

Ik gebruik een Mac mini met OSX Tiger als kleine headless server en wens daarop een Filemaker toepassing te hosten voor 1 gebruiker op ons intern netwerk.

Als ik echter d.m.v. Systeemvoorkeuren/ Accounts / Inloggen de oplossing automatisch laat opstarten en verbergen, dan 'bounced' Het Filemaker (8)icoontje in de dock en opent het FP bestand pas als ik FP opnieuw naar de voorgrond haal. Dat is geen staandaard OSX-behaviour :-(

Iemand een idee hoe ik de applicatie kan laten doorstarten zonder dat de interface in de weg staat bij het beheren van de server.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Even een wilde gedachte hoor (en niet uitgeprobeerd), maar als je FM niet bij het opstarten laat verbergen, maar in het opstartscript van het FileMaker-bestand de vensters verbergt: zou dat helpen? Het wordt dan wel de voorgrond-applicatie (waarschijnlijk) maar staat dan niet meer te bouncen.

Ik vind het trouwens ook heel vervelend hoor, dat als ik FileMaker in de achtergrond opstart, dat hij niet doorstart met het openen van de bestanden. In plaats daarvan staat-ie te bouncen in het dock: duh ... !

• 0

mss is het mogelijk om na het hiervoor beschreven 'verberg scherm' de finder

op toe te voegen in de opstartitems.

Deze dan wel als laatste toevoegen.

Niet getest maar meen me te herinneren dat in os9 dit truukje werd toegepast

voor sommige doeleinden.

Quint

• 0

Verberg venster brengt niet de applicatie naar de achtergrond.

Waarschijnlijk is dit wel met een applescript mogelijk.

Een gokje. Zal filemaker springen in het dock omdat hij eigenlijk verwacht dat er een wachwoord moet worden ingegeven. Ook als is dit voor de betreffende file niet nodig??