Jump to content
  • 0

Inhoud veld kopieeren naar ander veld?

Fileman

Question

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Set Field

Ja, dat begreep ik al. Maar maak ik dat script in bestand A of B? En hoe ziet dat scriptje er ongeveer uit? Set field alleen is toch niet genoeg?

Set Field alleen is niet genoeg, je hebt er ook een relatie voor nodig (tenzij het doelveld in bestand B een globaal veld is). In welk bestand je script met Set Field zit maakt in principe niet zo veel uit. Maar ik denk dat het makkelijker is om het te doen in bestand A waar de te verplaatsen informatie staat.

Groet,

René

• 0

Oke, duidelijk.

Maar dat scriptje behelst toch iets meer dan "set field"? Hoe geef je dan aan dat je de waarde van veld "relatienummer" in bestand A, naar veld "relatienummer" in bestand B wil kopieeren? Ik weet dat de functie "set field" ("veld instellen" in NL versie) gebruikt moet worden. Weet alleen niet precies hoe??

Wie helpt nog ff??

Alvast bedankt.

Fileman

• 0

Maak een nieuw script aan, geef het een aanvaardbare naam zodat je later aan de naam al kunt herkennen wat het doet.

Niet zo maar Set Field, want dat zegt niks.

In het scriptvenster kies uit de linkerkolom Set Field, onderaan rechts staat:

Specify Target Field - met knop Specify

Calculated result - met knop Specify

Klik op knop van Specify Target field (dit is het veld waarnaar de gegevens zullen overgezet (copy) (voor jou relatienummer in TO B)worden. Indien het een repeating field is, kies uit het menu dat je krijgt ook het nummer van de repeating (default staat dit op 1), nadat je een keuze gemaakt hebt welke TO het zal zijn uit de lijst bovenaan het menu. Ervan uigaand dat je al een relatie/TO gemaakt hebt enz.....(+ OK)

Klik op knop Calculated result, dit is wat er moet overgezet worden.

Je krijgt een berekeningsscherm.

Links kun je aangeven welk veld (voor jou relatienummer in TO A), met rechts kun je een rits van al of niet nodige bewerkingen maken, alszou het een simpele berekening zijn.

Meestal heb je met een veldaanduiding genoeg indien je het simpel houdt.

Om alles binnen een soort van norm te houden begin je Set Field altijd vanuit het bestand vanwaaruit de gegevens vertrekken naar een target bestand/veld.

HTH