Jump to content
  • 0

Auto update POP3it-plugin

TheMisfit

Question

Ik ben bezig met een applicatie waarin ik mail moet ontvangen en archiveren bij andere dbase gegevens.

Ik dacht daarvoor de POP3it-plugin te gebruiken. Het is me opgevallen dat de OSX en Windows versie daarvan een verschillende naam hebben.

Conflicteerd dat niet met het updateschema van Filemaker server (8)waar beide plugins in dezelfde parentmap horen te zitten die bovendien de naam van de plugin meekrijgt ? (ik heb 2 namen)

Voor zover ik begrepen heb is het immers de client die automatisch bepaald welke versie moet worden gedownload OSX of Windows.

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

De 2 kernfuncties die je nodig hebt om de auto-update af te handelen (FMSAUC_FindPlugin en FMSAUC_Update), nemen als parameter resp. de pluginnaam en de pluginnaam + versie.

Je kan dus eerst het OS checken (get(SystemPlatform)) en afhankelijk daarvan verschillende parameters doorgeven.

Op de server installeer je de plug-ins dan in aparte mappen waarvan de naam exact overeenkomt met die van de plug-in. Op deze wijze zal de auto-update correct en probleemloos worden afgehandeld

- Jeroen

• 0
De 2 kernfuncties die je nodig hebt om de auto-update af te handelen (FMSAUC_FindPlugin en FMSAUC_Update), nemen als parameter resp. de pluginnaam en de pluginnaam + versie.

Je kan dus eerst het OS checken (get(SystemPlatform)) en afhankelijk daarvan verschillende parameters doorgeven.

Op de server installeer je de plug-ins dan in aparte mappen waarvan de naam exact overeenkomt met die van de plug-in. Op deze wijze zal de auto-update correct en probleemloos worden afgehandeld

- Jeroen

Jammer to nu to had ik maar 1 script 'UpdateAllPlugins' met als parameter een waardenlijst van 'pluginnamen' met daaraan vastgeplakt de 'naam van functie voor het ophalen van de versienummer'.

Dmv een loop werden dan al mijn plugins automatisch geupdate, nu moet ik dat dus verder gaan ontdubbelen :(

Bedankt om dit even te bevestigen