Jump to content
  • 0

set field is nieuwe record en soms niet?!

Fileman

Question

Beste luitjes,

Vanuit een relatiebeheer database via een klik op een button opent een factuurlayout (in een gerelateerde database). De relatie ligt zoals gebruikelijk op het het relatie ID. Met de set field optie wordt dus netjes alle gegevens ingevuld op de factuur en gaat vervolgens naar het gewenste veld. Hij maakt dan dus tevens een nieuwe record aan begrijp ik. Maar een volgende klik op de button voor dezelfde relatie resulteert niet in een nieuwe factuur (record) maar hij opent dan de voorgaande en maakt dan dus geen nieuwe record aan. Hoe kan ik dit oplossen en wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

FILEMAN

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Nope, set field is niet gelijk aan nieuw record.

In combinatie met een relatie, waar de aanmaak van nieuwe records in een table/file is toegelaten zal dit gebeuren.

FM gaat via de relatie naar de table/file, zoekt naar een match en vindt die niet, dus wringt FM zich in bochten om het tóch te vinden.

De enige mogelijkheid is een record te creeren...

Indien het record bestaat = er is een match, zal FM doodgewoon naar dat record gaan, hence geen creatie van record.

Je kunt dit oplossen door een soort van key te maken in de vertrekkende table/file die ervoor zal zorgen dat er een record wordt aangemaakt indien het niet bestaat, of records aanmaken vanuit een portaal.