dave.vanderveke Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 hey heb een fm 8 adv db. Elk project bestaat uit units... en zijn 4 types van units a,p, k en pk. Nu wil ik vanuit de lay-out project met een knopje een unit aanmaken... Deze unit moet dan aan dit project hangen en in de portal komen van de lay-out project... dit zij eigenlijk 4 portals... voor elke categorie unit een eigen portal.. nu zit ik al heel de dag te klungelen om dit werkende te krijgen maar het lukt me niet, kan iemand me hiermee helpen? http://users.telenet.be/dave.vanderveken/images/Test.fp7 Quote Link to comment
0 Maarten Witberg Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 je zou vier knoppen kunnen maken en daar dan een script parameter met de unit code aan koppelen (a,p,k, pk) #je bent in het projectvenster aangepast dialoogvenster tonen["geef unitnummer op"; invoerveld: gUnitnummer] #gUnitnummer is een globaalveld if [get(keuzelaatstebericht)=2 #annuleren] script afsluiten end if if [not gUnitnummer] #of andere validatie script afsluiten end if variabele instellen [$project ; projecten::projectID] venster vastzetten ga naar layout [unit] nieuw record / nieuw verzoek veld instellen [ unit::projectID ; $project] veld instellen [ unit::unitnummer ; gUnitnummer] veld instellen [ unit::unitcode ; get(scriptparameter)] ga naar layout [originele] veld instellen [gUnitnummer ; ""] nou hoop ik maar dat ik zoiets uit het hoofd kan opschrijven. en ik weet niet of ik precies jouw veld- en tabelaanduidingen heb gebruikt. Op deze manier kan je de berekeningen achterwege laten om de unit aanduiding uit het unitnummer te halen. Ik weet niet hoe jullie procedure daarvoor is natuurlijk. Als je de unit code (a,p,k) perse uit het unitnummer wilt blijven halen... en je bedoelt: met 1 knop... dat kan ook maar is n beetje ingewikkelder. Quote Link to comment
Question
dave.vanderveke
hey
heb een fm 8 adv db.
Elk project bestaat uit units... en zijn 4 types van units a,p, k en pk.
Nu wil ik vanuit de lay-out project met een knopje een unit aanmaken...
Deze unit moet dan aan dit project hangen en in de portal komen van de lay-out project... dit zij eigenlijk 4 portals...
voor elke categorie unit een eigen portal..
nu zit ik al heel de dag te klungelen om dit werkende te krijgen maar het lukt me niet, kan iemand me hiermee helpen?
http://users.telenet.be/dave.vanderveken/images/Test.fp7
1 answer to this question
Recommended Posts