ik heb al vele functies afgescand, en ik vind er wel om het te lezen, maar geen om het databank model aan te passen.
Wat ik wil doen:
- ik heb 3 gebruikers van dezelfde applicatie.
- Applicatie heeft 3 fp7 files
(1) Menu: bevat alle layouts, menu's, rapporten etc
(2) Data: bevat alle patiëntengegevens
(3) Foto's: bevat foto's (ja, als blobs)
- ik ontwerp verder de layouts in de Menu db, en stuur af en toe updates door. Idee is dat mijn gebruikers gewoon de nieuwe Menu db in folder zetten & verder werken, zonder import/export van data etc.
- gebruikers werken met FileMaker 8.5 (3 users, dus geen Server versie) op Mac netwerk, dus niet over web.
Nu gebeurt het af en toe dat ik nieuwe velden aan moet maken in de Data db.
Ik zou graag soort versienummer in Data inbouwen, en bij nieuwe versie automatisch mijn Data tabellen updaten: nieuwe velden toevoegen, relaties leggen etc.
Question
WimJanin
Hoi,
ik heb al vele functies afgescand, en ik vind er wel om het te lezen, maar geen om het databank model aan te passen.
Wat ik wil doen:
- ik heb 3 gebruikers van dezelfde applicatie.
- Applicatie heeft 3 fp7 files
(1) Menu: bevat alle layouts, menu's, rapporten etc
(2) Data: bevat alle patiëntengegevens
(3) Foto's: bevat foto's (ja, als blobs)
- ik ontwerp verder de layouts in de Menu db, en stuur af en toe updates door. Idee is dat mijn gebruikers gewoon de nieuwe Menu db in folder zetten & verder werken, zonder import/export van data etc.
- gebruikers werken met FileMaker 8.5 (3 users, dus geen Server versie) op Mac netwerk, dus niet over web.
Nu gebeurt het af en toe dat ik nieuwe velden aan moet maken in de Data db.
Ik zou graag soort versienummer in Data inbouwen, en bij nieuwe versie automatisch mijn Data tabellen updaten: nieuwe velden toevoegen, relaties leggen etc.
Ik hoop op soort
if Get(FieldNotExist(NieuwVeld))
then
MakeNewField(NieuwVeld, param1, param2)
end if
Hoe kan ik dat scripten?
Of hoe lossen jullie het probleem op van updates?
Ben benieuwd...
7 answers to this question
Recommended Posts