Jump to content
  • 0

Drag-n-drop iPhoto naar FileMaker

Sanne

Question

Je kunt - blijkens een verhaal dat ik hoor - een foto vanuit iPhoto (Mac OSX) via drag-and-drop naar een containerveld in FileMaker brengen.

Van dit containerveld kun je een calculatieveld maken, om de bestandsnaam te kunnen zien. Dit doe je heel eenvoudig: een calculatie met een verwijzing naar het containerveld maar met als uitkomst TEKST.

Een plaatje wat je via "Insert Picture" in het containerveld plaatst, krijgt bij de calculatie de gewenst uitkomst: de naam van het bestand.

Een plaatje wat via d-n-d uit iPhoto komt, blijkt als uitkomst van de calculatie een "?" te geven.

Kan iemand dit voor mij bevestigen, want ik heb geen iPhoto. En kan iemand mij dat dan verklaren? Waarom geeft de calculatie een "?" als uitkomst?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Vreemd, mijn vriend mailt mij dat hij werkelijk via drag-n-drop een foto uit iPhoto naar een containerveld in FileMaker sleept. Maar hij zit iets te ver weg om het met mijn eigen ogen te bekijken.

We hebben het inmiddels opgelost via het importeren van de map met foto's, dan de bestandsnaam in een tekst-calculatie zetten, en op basis van deze bestandsnaam (tevens grafnummer) de foto's via een lookup in de database van de begraafplaats bij het juiste record te zetten.

• 0

ik dacht dat drag and drop alleen met tekst kon (dat is in te stellen als applicatievoorkeur). iig mij lukte het ook niet (10.3.9 / 8adv)

Maar als die vriend van jou zijn geheim voor drag and drop afbeeldingen wil onthullen hou ik me aanbevolen :cool:

of heeft hij zoiets als dit

filemaker: http://www.filemaker.com/help/02-Adding%20and%20view14.html

pjotter: dat scherm is volgens mij een foutmelding van quicktime (niet geinstalleerd).

• 0

bij toeval kom ik jullie probleempje tegen en denk bij mezelf: kan dit nou echt niet???

gebruik FmPro 8.0 en OSX Tiger

open eerst fmpro na een nieuw bestandje " fotoboekje" gemaakt te hebben met 2 velden: tekst en containerveld voor de foto

open beide op buroblad

selekteer het containerveld in een nieuw record en sleep de gewenste foto zo uit het iphoto-overzicht fmpro in

• 0

drag en drop vanuit iphoto lukt perfect, doch de berekening geeft inderdaad "?"

Mac os 10.4.8

fm pro adv 8.ov3

iphoto 6.0.5

Indien insert picture gebruikt wordt krijg je de naam van de foto in de berekening. Als je enkel "verwijzing naar het bestand" aanvinkt krijg je de grootte van de foto en het pad in de berekening.

:D

Luc