Ga naar inhoud
  • 0

Tabvolgorde niet te doen

TheMisfit

Vraag

Geplaatst:

Als ik in een layout enkele velden bijplak (in dit geval enkele containervelden die als knoppen in de header fungeren) dan worden een aantal van die velden automatisch aan de tabvolgorde toegevoegd.

Omdat de velden vrij dicht bij elkaar staan is het bijna niet te doen om een enkel veld met de muis te selecteren en deze uit de tabvologorde te verwijderen.

Alles wissen en opnieuw beginnen is, gezien het groot aantal velden op de layout, ook geen optie.

Dit moet volgens mij gemakkelijker kunnen. Iemand een idee??

:?

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Geen idee.

Maar ben wel erg benieuwd naar een eventueel antwoord.

Ben ook aan het "mieren" geweest om een tabvolgorde in te stellen. Wat nagenoeg onmogelijk was. Omdat, net zoals bij jouw, de velden te dicht op elkaar staan.

Michel

• 0
Geplaatst:

Ook in layoutmodus kun je de objecten (waaronder de velden) met de tab-toets doorlopen. (In ieder geval op een win-machine).

Sorry, ben eventjes te vlug geweest. Als paneeltje voor tabvolgorde aanstaat, lukt dit blijkbaar niet meer.

• 0
Geplaatst:
En als je nu eens inzoomt tot pakweg 3 of 400 percent?

Even dacht ik "wat stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben". De simpelste oplossingen zijn immers bijna altijd de beste.

Het blijkt echter voor Filemaker niet belangrijk hoever je inzoomt als het gaat om de nauwkeurigheid waarmee je velden kan aanklikken (tijdens het toekennen van de tabvolgorde).

Bovendien hebben velden die ook als knop fungeren zowel een pijl naar rechts als een pijl naar links en die liggen nagenoeg volledig over elkaar.

:(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...