Jump to content
  • 0

Dynamisch bestanden openen

johan

Question

Het lukt me niet om een scriptvariabele te gebruiken voor de definiëring van een bestandsverwijzing die toegang biedt tot een extern Filemaker bestand... Normaal? ... of moet dit wél lukken?

Ik verklaar nader...

Als ik invul: filemac:/Macintosh HD/DEVAHILL.fp7 dan lukt het om de file DEVAHILL.fp7 te openen met de scriptstap 'Bestand openen'

Als ik aan een scriptvariabele $$Pad juist diezelfde waarde toeken dan krijg ik onmiddelijk een foutmelding: "Er is een probleem met een van de bestandspaden in de lijst. Corrigeer de syntaxis van het gemarkeerde item en probeer het opnieuw."

Mijn bedoeling?.... Devahill is een groothandel... Ik heb zo wel een stuk of 10 groothandels met elk hun eigen bestand. Ik zou uiteindelijk die bestanden willen openen met een scriptvariabele die in zijn definitie het veld 'groothandel' heeft...

Kan je dan voor het openen van bestanden geen scriptvariabelen gebruiken? Ik denk dat ik hiervoor een plugin nodig heb... of doe ik stomweg iets verkeerd?

1 answer to this question

Recommended Posts