javari Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 hallo allemaal, Ik ben een nieuwe Filemaker pro gebruiker. Het antwoord op mijn vraag is misschien heel voor de hand liggend maar ik kan het niet vinden. Ik wil in een database een selectie kunnen maken (bijvoorbeeld veld 'betaald' = nee en dan van die selectie van een ander veld het totaal berekenen en die waarde weergeven in een ander veld. (bijvoorbeeld de waarden in het veld 'faktuurbedrag' optellen en weergeven in het veld 'totaal openstaand' In MS Access is dit eenvoudig, daar maak je een rapportage, maar in Filemaker lukt het me niet.. Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me op weg kan helpen, bedankt vast! Quote Link to comment
AvD Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 In MS Access is dit eenvoudig, daar maak je een rapportage, maar in Filemaker lukt het me niet... Ik doe echt moeite, maar ik kan niet geloven dat je de handleiding al eens doorgenomen hebt. Quote Link to comment
edc Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Ik wil in een database een selectie kunnen maken Dit doe je door naar de zoekmodus te gaan, de gewenste zoekparameters in te geven en vervolgens op de "entertoets" te drukken. Je krijgt nu een set gevonden records als resultaat van je zoekopdracht en dan van die selectie van een ander veld het totaal berekenen en die waarde weergeven in een ander veld. Hiertoe maak je in de velddefinities en veld van het type 'Résumé' aan. De berekening in dit veld gebeurt automatisch enkel voor de set van gevonden records In MS Access is dit eenvoudig, daar maak je een rapportage In filemaker maak je gewoon een nieuw layout aan. En AvD heeft wel een punt: het is waarschijnlijk een heel goed idee om eens de handleiding door te nemen. Quote Link to comment
Cornelis Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Hiertoe maak je in de velddefinities en veld van het type 'Résumé' aan. Waar kan ik dit instellen? Ik heb een engelstalige versie van Filemaker, maar kan geen resume vinden. Quote Link to comment
livio Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 'Summary' in English Quote Link to comment
javari Posted November 13, 2006 Author Share Posted November 13, 2006 jullie hebben gelijk voor wat betreft de handleiding. Ik heb een trailversie van Filemaker Pro om te kijken of het een vervanging kan zijn voor mijn Access verhaal. Ik heb dus geen gedrukte handleiding maar alleen een Help bestand wat er bij hoort. Ik heb wel zitten zoeken in die electronische handleiding maar kon het niet vinden. Wel het zoeken en het maken van een nieuwe layout, niet het verhaal van het resume veld... In ieder geval allemaal erg bedankt, ik ga het proberen en zal de volgende keer geduldiger de PDF met handleiding doorzoeken... Quote Link to comment
Recommended Posts