Zitter079 Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Beste heren, Ik probeer al een tijdje in FileMaker een voorraad beheer te maken maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven? - Er is een Artikelkaart waarin uitleg van een artikel staat(artikelnummer, omschrijving, fotootje etc.) - Er is een Invulformulier waarop (na aanmaak van een nieuw record) word ingevuld welk artikel gebruikt is en hoeveel daarvan gebruikt zijn. - En er is een voorraad beheer waarin staat (zou moeten staan )hoeveel van welk artikel is ingekocht en verkocht Nu is mijn probleem dat ik er niet uitkom hoe je in de voorraad beheer laat berekenen hoeveel er per artikel is verkocht. Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan helpen Bijvoorbaat dank, Michael Quote Link to comment
0 JeanWM Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Bij een voorraadbeheer start je bij de basis. Bedenk daarbij steeds dat de 'output' van het ene de 'input' van de andere is. Je hebt 'aankoop' en je hebt 'verkoop' en tussenin heb je de voorraad. Het middenstuk wil je gaan beheren. Je begint met de 'aankoop'. Zorg ervoor dat de 'output' van de aankoop (ID, wat, hoeveel etc = aangekocht) als 'input' in je voorraadTable gaat. Je gaat verder met de 'verkoop'. Zorg ervoor dat de 'output' van de verkoop (ID, wat, hoeveel etc. = verkocht) als 'input' in je voorraadTable gaat. Hier zie al een 'structuur', links 'aangekocht' (IN), rechts 'verkocht' (UIT). In het midden 'voorraad' (IN en UIT). Je voorraad is het simpele verschil tussen IN en UIT, met een ID als basis. Om dat nu in FileMaker om te zetten heb je 3 tables nodig, relaties op ID basis, portaaltjes in de links en rechts table die de record aanmaak mogelijk maken in de middelste table. Bekijk dus het item relaties in de help afdeling. en werk het eerst uit op papier. Op die manier krijg je een 'zicht' op het geheel en kom je de details te weten die je nodig hebt. Quote Link to comment
0 Zitter079 Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 Dankuwel JeanWM Ik kan weer even verder Quote Link to comment
Question
Zitter079
Beste heren,
Ik probeer al een tijdje in FileMaker een voorraad beheer te maken maar ik kom er niet uit.
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?
- Er is een Artikelkaart waarin uitleg van een artikel staat(artikelnummer, omschrijving, fotootje etc.)
- Er is een Invulformulier waarop (na aanmaak van een nieuw record) word ingevuld welk artikel gebruikt is en hoeveel daarvan gebruikt zijn.
- En er is een voorraad beheer waarin staat (zou moeten staan )hoeveel van welk artikel is ingekocht en verkocht
Nu is mijn probleem dat ik er niet uitkom hoe je in de voorraad beheer laat berekenen hoeveel er per artikel is verkocht.
Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan helpen
Bijvoorbaat dank,
Michael
2 answers to this question
Recommended Posts