Jump to content
  • 0

klantenbeheer

eurotouring

Question

Posted

goede morgen, conversie naar 8.5 is zonder problemen verlopen gelukkig. Klein probleem duikt op. Vroeger kon ik vanuit mijn hoofdmenu naar de database gaan van klanten en een nieuwe klant aanmaken in deze database, terug naar hoofdmenu en de nieuwe order voor deze klant direct invullen want de klant stond in de invoerlijst klanten,. nu bij 8.5 moet ik eerst filemaker sluiten terug openen en dan staat de klant wel in de invoerlijst, moet ik extra aanvinken zodat de neiuwe klant direct in de invoerlijst verschijnt hetzelfde probleem heb ik met data naar appointments te kopieren en zo te laten verschijnen in CC Calender om een overzicht te hebben van mijn orders, eerst terug opstarten en dan verschijnt de nieuwe order direct in CC kalender Bedankt voor een antwoordje

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

heb ondertussen alles van geprobeerd ook met het kopieren van data heb ik hetzelfde probleem ofwel duurt het lang ofwel moet ik inderdaad de betreffende database verlaten en opnieuw een kopieren en plakken doen dan lukt het wel. Bij het copie commando wordt mijn veld zwart dus selecteerd filemaker alle info uit het veld de faktuur layout blijft wit totdat ik een 2de maal een copie doe en dan is alles normaal ik heb het gevoel dat het effe duurt voordat alle gegevens opgeslagen zijn alhoewel filemaker alles opslaat in vrije tijd. Ben hier reeds enkele maanden mee bezig heb scripts al hierschreven maar geen oplossing. Wie heeft er ideeen omtrent probleem. Draai alles op heel snelle computer. Dit alles werkt perfect in versie 6 Bedankt

• 0
Posted

Is CCCalendar ook een conversie of is het de nieuwe versie ?

Hoegenaamd de structuur van je toepassing niet kennende, lijkt het mij een gissen waar het probleem juist zou kunnen zitten.

Iets in de aard van: we weten dat het een speld is, die zit in een hooiberg, we weten wat een hooiberg is, maar niet welke hooiberg....

Indien je de basistoepassing niet zelf in mekaar gestoken hebt, zou je het best contact opnemen met de ontwikkelaar.

Heb je het wel zelf in mekaar gestoken zouden we meer over de achterliggende gebruikte technieken moeten weten.

Waar ik al huiverig tegenover sta is een conversie die samengaat met CC Calender....

Een conversie op zich zal al een boel redundant veldjes hebben...

• 0
Posted

na lang zoeken ben ik erachter dat bestanden niet open blijven zoals bij FM6.

De geconverteerde versie van CC Calendar werkt perfect als ze apart gebruik. In mijn totaal concept blijft appointments niet open, hier zal ik achter moeten zoeken. Hetzelfde gebeurt bij het kopieren van mijn faktuurnr het bestand portinfo is ook niet open bij het plakken moment. Ben een beetje verward door de verborgen bestanden wat is dit juist zijn ze open en bereikbaar of niet.

al bedankt door de reacties