Maurice Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Hallo, Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben Maurice, aangenaam. Ben ook eigenlijk vrij nieuw met Filemaker. Nu ben ik bezig om een d-base te maken voor het bijhouden van reparaties. Nu zit ik met het probleem. Ik heb 2 tabellen: De reparatie zelf (zoals merk, type, sn, probleem ed.)is een ander sjabloon En de Klant (Adres gegevens ed.) is een ander sjabloon Nu wil ik dit samen koppelen zodat ik dus kan kiezen uit de klant en dat dan alle gegevens (adres ed) automatisch worden ingevuld. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat? Is er soms een snelle stoom cursus of is er iemand zo aardig die mij dat stap voor stap kan vertellen? Ik heb de sjablonen / tabellen als bijlage toegevoegd voor enige verduidelijking van mijn bedoeling. Het zal vast niet echt gek moeilijk zijn maar ja, alles in het begin is lastig Alvast bedankt Management contacteren.fp7 Reparatie beheer.fp7 Quote Link to comment
0 JeanWM Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Is er soms een snelle stoom cursus .... Niet bepaald, maar je hebt er al eentje bij de hand...de Manual. Daar vindt je uitleg over verschillende tabellen (ik zou alles in 1 bestand stoppen). Daar vindtje ook iets over ID's en relaties. Een ID uit je eerste tabel linken aan een ID uit je tweede tabel. In je tweede tabel krijg je de data uit de eerste tabel met ofwel het plaatsen van velden met de relatie als basis, of via Look-up. Gebruik de voorbeeldbestanden als voorbeeld. Indien je die bestanden voor je toepassing gaat gebruiken, sleur je een boel velden mee waar je niets mee kunt doen, terwijl die het geheel onduidelijk gaan maken voor je. Gooi alles er eerst uit dat je niet gaat gebruiken. Zal je bestanden morgen even doorgeven aan een aangewezen vrijwillig(st)er. Quote Link to comment
0 Maurice Posted November 22, 2006 Author Share Posted November 22, 2006 Mijn dank is alvast groot Quote Link to comment
Question
Maurice
Hallo,
Ik zal mij even kort voorstellen.
Ik ben Maurice, aangenaam. Ben ook eigenlijk vrij nieuw met Filemaker.
Nu ben ik bezig om een d-base te maken voor het bijhouden van reparaties.
Nu zit ik met het probleem.
Ik heb 2 tabellen: De reparatie zelf (zoals merk, type, sn, probleem ed.)is een ander sjabloon
En de Klant (Adres gegevens ed.) is een ander sjabloon
Nu wil ik dit samen koppelen zodat ik dus kan kiezen uit de klant en dat dan alle gegevens (adres ed) automatisch worden ingevuld.
Nu is mijn vraag hoe doe ik dat? Is er soms een snelle stoom cursus of is er iemand zo aardig die mij dat stap voor stap kan vertellen?
Ik heb de sjablonen / tabellen als bijlage toegevoegd voor enige verduidelijking van mijn bedoeling.
Het zal vast niet echt gek moeilijk zijn maar ja, alles in het begin is lastig
Alvast bedankt
Management contacteren.fp7
Reparatie beheer.fp7
2 answers to this question
Recommended Posts