me Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Hallo, Ik wilde eens informeren hoe jullie zorgen dat velden niet per ongeluk gewijzigd worden. Maken jullie dubbele layouts? Eén om te editen en één om te browsen? Ik weet dat je door middel van een calculatie te gebruiken bij de validatie van een veld, je kan zorgen of een veld al of niet gewijzigd kan worden. Zo kan je alles op één layout houden. Maar heeft als nadeel dat je de geblokkeerde velden geen andere kleur kan geven, hetgeen bij gebruik van een tweede layout geen probleem is. Is hier een oplossing voor? Kortom, hoe doen jullie dat? Quote Link to comment
0 Gido_ Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Ctrl+Alt+K ? (Field Control > Behavior) Quote Link to comment
Question
me
Hallo,
Ik wilde eens informeren hoe jullie zorgen dat velden niet per ongeluk gewijzigd worden.
Maken jullie dubbele layouts? Eén om te editen en één om te browsen?
Ik weet dat je door middel van een calculatie te gebruiken bij de validatie van een veld, je kan zorgen of een veld al of niet gewijzigd kan worden.
Zo kan je alles op één layout houden.
Maar heeft als nadeel dat je de geblokkeerde velden geen andere kleur kan geven, hetgeen bij gebruik van een tweede layout geen probleem is.
Is hier een oplossing voor?
Kortom, hoe doen jullie dat?
1 answer to this question
Recommended Posts