Jump to content
  • 0

commit record bij conditionele waardenlijst

Dieter Verbeken

Question

Posted

Hallo,

ik heb een klein vraagje.

In mijn database heb ik een veld waarin, dmv keuzerondjes, gekozen kan worden voor types van problemen. Daarnaast heb ik een tweede veld waarin, ook dmv keuzerondjes, kan gekozen worden voor een meer gedetailleerd type. Ik heb dit gedaan door een conditionele waardenlijst te maken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat, nadat ik in het eerste veld een keuze gemaakt heb, er in het tweede veld de conditionele waardenlijst getoont wordt zonder dat de gebruiker eerst "naast het veld moet klikken". (lees: commit record)?

Ik zou eventueel een script kunnen maken dat een input vraagt voor alle in te vullen velden met telkens een commit record-scriptstap, maar ik vermoed dat er een simpelere manier is...

alvast bedankt.

Dieter

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kan in layout-mode het eerste veld ontoegankelijk maken, daarna kleine rondjes tekenen met lijndikte nul en die pal boven op de keuzerondjes zetten. Die getekende rondjes zijn dan uiteraard de buttons die je script activeren: een doodgewone SetField die invult wat je met het keuzerondje zelf ook al had kunnen doen, en daarna een Commit Record. Het zou fijn zijn als FileMaker deze laatste (script)stap als optie zou aanbieden bij de keuzerondjes zelf... :cry:

• 0
Posted

Dag Dieter,

Voor je met de kleurpotloden aan de slag gaat, controleer even of je relatie juist is en of je conditionele waardelijst wel van de juist/meest logische occurence vertrekt.

Vaak is dat laatste de oorzaak dat conditionele waardelijsten niet altijd correct refreshen. Zeker als je waardelijsten in een portal gebruikt.

Koen

• 0
Posted

Hallo,

alvast bedankt voor de reacties. Ik maak geen gebruik van een portal om de waardenlijsten weer te geven, enkel 2 velden met de waardenlijsten weergegeven door keuzerondjes.

@AvD: Jouw oplossing is een oplossing die werkt, maar het is vrij onhandig als de waardenlijsten regelmatig veranderen.