clarify9 Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Hoi ik heb een database met twee tabellen, één hoofdtabel, en één subtabel. *** ZIE BIJLAGE Via de lay-out hoofdtabel, is het mogelijk de subtabel in te vullen. Het portaal bestaat uit twee velden. "Nr" en "Calculatie". Mij vraag is over het veld "Calculatie", dit veld heeft als resultaat de som van het veld "basis van de berekening" in de hoofdtabel + het getal 5. Bij de eerste invoer van een portaal nr. wordt de berekening netjes uitgevoerd, echter als het basis getal wijzigd, wijzigd de calculatie niet mee. Vraag: Hoe los ik dit op? Welke techniek kan ik hier het beste voor gebruiken?? THanks, c9!! Hoe calculatie portaal.fp7 Quote
0 clarify9 Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 Bedankt Jean! En weer wat geleerd!! c9 Quote
Question
clarify9
Hoi ik heb een database met twee tabellen, één hoofdtabel, en één subtabel.
*** ZIE BIJLAGE
Via de lay-out hoofdtabel, is het mogelijk de subtabel in te vullen.
Het portaal bestaat uit twee velden. "Nr" en "Calculatie".
Mij vraag is over het veld "Calculatie", dit veld heeft als resultaat de som van het veld "basis van de berekening" in de hoofdtabel + het getal 5.
Bij de eerste invoer van een portaal nr. wordt de berekening netjes uitgevoerd, echter als het basis getal wijzigd, wijzigd de calculatie niet mee.
Vraag: Hoe los ik dit op? Welke techniek kan ik hier het beste voor gebruiken??
THanks,
c9!!
Hoe calculatie portaal.fp7
2 answers to this question
Recommended Posts