Gido_ Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 N.a.v. een meertalig systeem had ik gehoopt dat de List-functie enkel uit de "zoveelste repetitie" van een reeks velden een lijst kon maken. List( veld [ taalnummer ] ) Maar helaas neemt die alle repetities mee. Dus is het onmogelijk of begrijp ik de handleiding ( www.filemaker.com/help/Functions%20Ref4.html ) niet voldoende? (heb het probleem ondertussen simpel kunnen oplossen op een andere plaats, maar de vraag blijft interessant...) Quote
0 Koen Van Hulle Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Das net de functionaliteit van de List functie om alle repetities in een lijst te zetten. Voor hetgeen jij wil kan je volgende custom functie gebruiken: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=3835 SH_GetFoundSet ("occurence::veld[repetitie]" ; 1) Koen Quote
0 Gido_ Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 Mij zullen vooral de vbn met relationele velden blijven hangen zijn als interessant dan. Zulk een CF gebruik ik ook al regelmatig, maar bedankt voor het uitsluitsel, waar het mij hier vooral om ging (want dankzij een gelukje blijkt mijn gevonden workaround efficienter dan zulk een CF te gaan gebruiken). Quote
Question
Gido_
N.a.v. een meertalig systeem had ik gehoopt dat de List-functie enkel uit de "zoveelste repetitie" van een reeks velden een lijst kon maken.
Maar helaas neemt die alle repetities mee. Dus is het onmogelijk of begrijp ik de handleiding ( www.filemaker.com/help/Functions%20Ref4.html ) niet voldoende?
(heb het probleem ondertussen simpel kunnen oplossen op een andere plaats, maar de vraag blijft interessant...)
2 answers to this question
Recommended Posts