Jump to content
  • 0

Globale velden

Paul Sandwijk

Question

Posted

In het werken met globale velden word ik helemaal gek omdat ik niet kan ontdekken waarom sommige velden wel en andere velden niet geleegd worden bij het sluiten van een FMP bestand.

Zelfs als ik een definitie van een bestaand globaal veld kopieer en het nieuwe globale veld vul, is na sluiten en opnieuw openen van het bestand het eerste veld gewoon gevuld en het nieuwe is leeg!!!

Wie weet raad?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een zoek actie op dit forum zal ongetwijfeld het volgende antwoord opleveren:

globale velden zijn per gebruiker lokaal en behouden de waarde die is ingevuld als het bestand niet via de server is geopend.

Wordt een bestand via de server geopend, dan is de basis waarde voor iedereen die het bestand de eerste keer opent, die waarde. Als het gesloten wordt en weer geopend: weer die basis waarde.

Dus lokaal zetten die bestanden. Alle globalen legen. Opnieuw door de server openen en inloggen: leeg!

rmw

• 0
Posted

Dank je wel. Het werkt inderdaad. Wel omslachtig om bij elke wijziging die iemand wil aanbrengen in de standaardwaarde het bestand van de server te halen, te veranderen en daarna weer te openen met de server.

Maar goed, dat hoeft gelukkig niet zo vaak.

• 0
Posted

Opstartscript begrijp ik niet helemaal, tenzij je bedoelt dat ik in het script de globale velden instel.

Maar dat ging in dit geval niet, omdat het om een herhalend veld ging. (Wat veel programmeurs ook een crime vinden; nu was het toch wel handig.)

De relatie met een tabel met een record heb ik inmiddels ook bedacht.

Dank voor alle bijdragen!