Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker doc. en Map met Foto's Kopieëren en Herlinken

chelle

Vraag

Geplaatst:

Hi,

Ik gebruik Filemaker Pro 8 op een Mac & PC,

Op een Mac heb ik heb een Form met een picture-container-veld, ik wens deze .fp7-file (FM1) licht houden en gebruik om foto's te plaatsen de "Store only a reference"-optie, de pix bewaar ik in een apparte map.

Graag had ik de .fp7-file (FM1) en foto-map gecopiëerd naar een andere PC en hoopte om de link te herbenoemen, maar dit lukt niet.

Een ander idee was van een apparte .fp7-file te maken waarin ik de foto's plaatste (niet als reference) en vervolgens een relatie te leggen tussen de lichte .fp7-file (FM1) en deze nieuwe fp7-file met foto's, maar het linken tussen container velden gaat niet.

Mijn vraag is dan ook: wat is de oplossing voor het creëren van een lichte .fp7-file en een zware map/file met foto's, en deze te copiëren tss verschillende platform's.

alvast bedankt, chelle

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Je zou kunnen kijken naar de verschillen tussen file path en file reference.

Hoe die twee gebruiken in bv een berekening en de waarden bijhouden.

Als je weet dat FM een lijst kan bijhouden van file references en die lijst doorgaans afloopt om een file location te vinden, ben je al een eind op weg.

• 0
Geplaatst:

Met GetAsText (ContainerField_withPicReference) kan ik de link naar de foto's vinden, maar dan moet je ze nog allemaal aanpassen.

Ik had gehoopt dat er een eenvoudige weg was zoals bij een website waar je links kan leggen naar een image map die in dezelfde map zit als je index-file, en deze kan je dan droppen waar je maar wil.

• 0
Geplaatst:

Op welke manier krijg jede fotos in de file ?

Indien je een import doet, kun je zowel de foto zelf als de locatie in1 beweging binnen je bestand krijgen.

Dan heb je de GetAsText() toch niet nodig ?

Of mis ik iets ?

• 0
Geplaatst:
Op welke manier krijg jede fotos in de file ?

Go to Field [Filenaam::Image]

Insert Picture []

Indien je een import doet, kun je zowel de foto zelf als de locatie in1 beweging binnen je bestand krijgen.

Dan heb je de GetAsText() toch niet nodig ?

Inderdaad, de GetAsText() is een omweg om de link van de foto in een text veld te bemachtigen.

Het probleem is: de links, van de foto's van alle files, in de Image-container naar een map op een andere locatie te veranderen.

• 0
Geplaatst:

Indien je de File>Import Records>Folder... optie gebruikt, krijg je, nadat je de folder hebt aangegeven, 4 mogelijkheden voor het overbrengen van data.

De mogelijkheden zijn twee containervelden en twee tekstvelden:

Image

File Name

File Path

Image Thumbnail

of, indien je enkel een tekstbestand importeert, vervalt de laatste (thumbnail) optie.

Je zou alle mogelijke locaties van de bestanden kunnen opnemen in een lijst en via calcs aangeven waar FM de bestanden moet opzoeken en dat aan te geven.

Lijkt me een eenvoudige Case() te zijn.

Bekijk in alle geval de verschillen tussen import/insert.

• 0
Geplaatst:
Je zou alle mogelijke locaties van de bestanden kunnen opnemen in een lijst en via calcs aangeven waar FM de bestanden moet opzoeken en dat aan te geven.

Lijkt me een eenvoudige Case() te zijn.

Bekijk in alle geval de verschillen tussen import/insert.

Hier is het de bedoeling om op ieder etiket een logo te plaatsen, en ik heb de keuzemogelijkheid om uit 10 verschillende te kiezen, deze zitten in de map "Merken", de optie Import kan ik hier niet gebruiken (denk ik)…

Alvast bedankt voor de replies, ik ga je tip ivm "normalisatieregels" en "line-item tabel" eens bekijken en alles even laten bezinken…

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...