Ga naar inhoud

calculation field


Aanbevolen berichten

ik ben een newbee.....

en heb op mijn manier een klanten en behandelbestand gemaakt.

Nu wil ik graag dat de prijzen van behandelingen automatisch in een 'prijs' veld komen te staan op het moment dat ik een behandeling heb geselecteerd. Dat lukt mbv van een case function. Maar dan wil ik ook nog dat de prijzen alleen in het jaar 2007 gelden, want anders worden de huidige behandelingen ook aangepast. Hoe kan ik dat in 1 formule zetten? Onderstaande werkt ivm de prijzen icm met behandelingen:

 

Case (

Type Behandeling = "A" ; 30,5 ;

Type Behandeling = "B" ; 2,5 ;

Type Behandeling = "C" ; 5 ;

)

Link naar reactie

Welkom op het forum.

Het is goed dat je er meteen "in vliegt": al doende leert men. Daar komen ook momenten bij van vallen en opstaan, ja zelfs van blunders. Opgelet dus als je het systeem meteen wil gaan gebruiken.

 

Wat je vraag betreft: wat je nodig hebt, is een lookup en toch wel een minimum aan basisopleiding, zeker als je meteen aan een echt werkend systeem wil beginnen.

 

Dus: verdiep je eerst in het principe van relationele systemen en bekijk daarna hoe je een veld automatisch en "definitief" kunt laten invullen via een lookup. Bekijk ook eens wat "relookup" betekent. En probeer dan te achterhalen wat het FUNDAMENTELE verschil is met een calculatieveld.

Succes!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...