Uroman Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Ik heb in een database records toegevoegd op een Mac OSX, en wil deze via een windows XP bekijken (dmv kopie, geen netwerkverbinding). Ik krijg vreemde karakters te zien bij de speciale tekens (é, à....). Kan ik dit eenvoudig oplossen? Hopelijk niet via find/replace op alle velden Quote
0 pjotter Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Lijkt er op dat op de mac een font wordt gebruikt wat niet standaard aanwezig is op de PC. Quote
0 Uroman Posted May 11, 2007 Author Posted May 11, 2007 Dat dacht ik ook, maar het is een gewone Arial die wordt gebruikt. Quote
0 pjotter Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Ik heb geen problemen met bestanden van mac naar pc of andersom maar ik gebruik vaak times. Wel ziet het er soms net iets anders uit (wordt kleiner weer gegeven omdat windos met 72 en mac met 96 werkt). Er is trouwens meer geschreven over zaken die aangepast moeten worden bij mac-win en andersom gebruik eens de zoek functie zul je wat oplossingen tegen komen denk ik. Quote
Question
Uroman
Ik heb in een database records toegevoegd op een Mac OSX, en wil deze via een windows XP bekijken (dmv kopie, geen netwerkverbinding).
Ik krijg vreemde karakters te zien bij de speciale tekens (é, à....).
Kan ik dit eenvoudig oplossen? Hopelijk niet via find/replace op alle velden
3 answers to this question
Recommended Posts