Jump to content
  • 0

Img in xlst als first record link

TheMisfit

Question

Posted

Hoi,

ik bouw momenteel mijn eerste webpagina met FSA en XSLT.

De Site Assitant zet bovenaan elke recordlist.xslt een navigatiemenu dat echter enkel uit de de Engelstalige tekstlinks "first", "previous", "next" en "last" bestaat.

Hiervoor wordt volgende standaard templates gebruikt.

(onderdelen van utilities.xslt)

Nu wil ik daar (dmv een CSS-class) graag iconen aan koppelen door o.a. mijn recordlist.xslt als volgt aan te passen

Vorig record

In de subroutine verwijder ik daarvoor uiteraard de -tag vanrond de returnvalue (anders krijg ik immers een -tag binnen een -tag).

Maar zelfs deze kleine wijziging veroorzaakt een fout waardoor ik nooit de gewenste href-attribute terug krijg.

Na een volledige dag zoeken hoop ik dat iemand van jullie mij kan helpen

:(

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Waarom doe je de aanpassingen niet in de subroutine?

Koen

Omdat ik die wil behouden als generieke subroutine en dan, afhankelijk van de toepassing die ik schijf, in mijn hoofdtemplate een andere CSS-class (en dus een andere background-image) aan de link wil toekennen.

Ik probeer ineens een goede basis te leggen voor alle nog te ontwikkelen toepassingen en probeer dus applicatiespecifieke code te vermijden in een generieke subroutine.

• 0
Posted

Een alternatief zou kunnen zijn dat je de aanpassing in je css doet:

Dan kun je in de je CSS het volgende definiëren:

.nav1 A { ... }

Indien je dan een andere CSS wil toepassen kan je dan ook

en

.nav2 A { ... }

definieren.

Koen

• 0
Posted
Een alternatief zou kunnen zijn dat je de aanpassing in je css doet:

Dan kun je in de je CSS het volgende definiëren:

.nav1 A { ... }

Indien je dan een andere CSS wil toepassen kan je dan ook

en

.nav2 A { ... }

definieren.

Koen

Koen,

alvast bedankt voor deze tip maar als ik de link opneem in een of

dan fungeert de tekening zelf enkel als achtergrond en niet als klikbare link, ik wil op heel de knop kunnen klikken om naar het eerste record te gaan

Jan

• 0
Posted

Stomme vraag misschien, maar je verwijdert in de 'link-firstrecord' template (in 'utilities.xsl') toch wel degelijk ook de tags. Je wil nl. dat deze template enkel de link value teruggeeft en niets anders.

In het andere geval, wat staat er precies in je html broncode die je krijgt als je je pagina oproept?

• 0
Posted

HET IS GELUKT, eindelijk!

Zo'n onozele fout (alsof er andere bestaan ;-) )

Ik was mijn opzet aan het testen met de link first record terwijl ik al op het eerste record stond en bijgevolg gaf de template het 'otherwise' deel van de template terug. Ik was gewoon naar het verkeerde deel van de template aan het staren.

Toch bedankt voor jullie input. Hierdoor wist ik dat het oorspronkelijke idee tenminste juist was en dat heeft me geholpen, zeker weten.