TheMisfit Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Als je dmv CWP .png-bestanden uit je containervelden wil tonen, dan blijken die allemaal omgezet naar .jpg. Hoe kan je dan tekeningen met een onregelmatige vorm en transparante achtergrond weergeven in een webpagina? alvast bedankt Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Ik merk idd ook een probleem met png afbeeldingen. GIF's zijn dan weer geen probleem: daar wordt transparantie correct weergegeven. Uit de handleiding over container objecten en hun bestandsextensie: . The filename extension sets the MIME type to allow the web browser to properly identify the container data. Noteer terzijde dat Internet Explorer 6 sowieso een probleem heeft met de transparantie van png afbeeldingen.. Quote Link to comment
0 TheMisfit Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 Noteer terzijde dat Internet Explorer 6 sowieso een probleem heeft met de transparantie van png afbeeldingen.. Dan zet ik ze wel om bedankt Jeroen! Quote Link to comment
0 TheMisfit Posted September 27, 2007 Author Share Posted September 27, 2007 Noteer terzijde dat Internet Explorer 6 sowieso een probleem heeft met de transparantie van png afbeeldingen.. Dan zet ik ze wel om bedankt Jeroen! Met 8-bits .png blijkt er ook geen probleem. Ik gebruik daarvoor 'Save for Web' in Photoshop. Quote Link to comment
Question
TheMisfit
Als je dmv CWP .png-bestanden uit je containervelden wil tonen, dan blijken die allemaal omgezet naar .jpg.
Hoe kan je dan tekeningen met een onregelmatige vorm en transparante achtergrond weergeven in een webpagina?
alvast bedankt
3 answers to this question
Recommended Posts