denon014 Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Hallo Ik zit met vervelend iets in berekeningsveld Normaal gezien maak ik in filemaker altijd een berekeningsveld naam als volgt: voornaam en familienaam Berekeningsveld naam: voornaam & " " & familienaam Nu zou het de bedoeling zijn dat het lettertype verschillend is van grote: Lettertype Verdana 16punt voor voornaam Lettertype Verdana 20punt voor familienaam en in vet Kan men deze 2 verschillende grotes van lattertype verwerken in een berekeningsveld? Versie 7 windows Groetjes denon014 Quote
0 rmw Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 TextSize ( TextFont ( voornaam & " " ; "Verdana" ) ; 16 ) & TextStyleAdd ( TextSize ( TextFont ( familienaam ; "Verdana" ) ; 20 ) ; Bold ) Dit zou moeten werken, maar bij het weergeven loop je tegen een raar weergave probleem aan. Zolang je niet in het veld staat wordt de inhoud getoond in de grootte die bij de veldopmaak hoort. Pas als je in het veld klikt wordt de tekst weergegeven zoals in de berekening is opgegeven. Iemand anders hier al eens mee gestoeid? Ik gebruik 8.5A op Mac rmw Quote
0 Durk Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Dat probleem zoals bij rmw zie ik niet (FMP8.5Adv op XP), maar misschien kan het met 'merge' velden opgelost worden? Met de texttool het volgende op de layout typen: <> <> en dan de twee onderdelen naar wens formatteren. Quote
Question
denon014
Hallo
Ik zit met vervelend iets in berekeningsveld
Normaal gezien maak ik in filemaker altijd een berekeningsveld naam als volgt:
voornaam en familienaam
Berekeningsveld naam: voornaam & " " & familienaam
Nu zou het de bedoeling zijn dat het lettertype verschillend is van grote:
Lettertype Verdana 16punt voor voornaam
Lettertype Verdana 20punt voor familienaam en in vet
Kan men deze 2 verschillende grotes van lattertype verwerken in een berekeningsveld?
Versie 7 windows
Groetjes
denon014
2 answers to this question
Recommended Posts