Ga naar inhoud
  • 0

Lopend totaal (cumulatief) tonen in portal

eroos

Vraag

Geplaatst:

Is het mogelijk om een lopend totaal (sorry... Nederlandse Filemaker) uit een resume veld te tonen in een portal? Tot nu toe krijg ik alleen de eerste gerelateerde (lopende) waarde in het portal te zien voor alle regels in het portal.

De functie GetSummary ( ) werkt volgens mij niet want daarin verlangt men dat deze binnen hetzelfde tabel word gebruikt.

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Creeer in plaats van een calculation-field met een (GetSummary function) een Summary-field: Kies het veld dat je wilt 'summen'. Click in de dialoogbox (totaal van) en vink Running total (lopend totaal). Plaats het veld in het Portal en voila. Let op! Het veld dat je wilt 'summen' (totaal van krijgen) moet wel opgeteld kunnen worden. Text kan niet worden opgeteld!

Henk

• 0
Geplaatst:

DikkeHenk,

Bedankt voor je antwoord. Maar daarin zat mijn probleem niet. Het maken van een lopend totaal lukt wel. Waar het probleem in zat is het volgende:

Hoe kan ik de uitkomst van een lopend totaal gebruiken in een calculatie.

Je zou denken dat daarvoor de getsummary ( ) functie gebruikt moet worden.

Naar het na laat aanzien is dat niet nodig. De berekening: Voorraad - lopend resumeveld laat keurig de rest waarde van de voorraad zien. Zelfs na het sorteren op het splitsveld loopt de berekening nog keurig.

Even goed bedankt voor het meedenken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...