Ga naar inhoud
  • 0

geneste lookup?


sjuul

Vraag

lookup vraag:

 

Ik heb een vraag m.b.t. geneste lookups, waar ik even het licht niet meer in zie:

 

Ik heb een prijslijst met velden: id, gewicht, prijs, barcode, interne_code en bestelnummer, en een factuurbestand met de onder andere ook deze veldnamen voor een lookup. Nu wil ik met meerdere lookup manier de data uit de prijslijst ophalen:

 

1. door de barcode te scannen, ook alle andere velden ophalen.

2. door het bestelnummer in te kloppen.

3. door de interne code in te kloppen.

 

Nu zie ik helaas de logica niet meer goed, voor deze geneste lookup. Mijn idee is dat er 3 relaties gemaakt moeten worden, die allemaal achter elkaar worden getriggerd, en zijn gelinkt door de id velden (primary key)

 

Ik heb het niet voor elkaar gekregen, om telkens ALLE velden op te halen, door in één van de invoer velden (barcode,bestelnummer,interne_code) iets in te voeren. Kan iemand mij uitleggen wat ik mis in mijn begrip hiervan?

 

(documentje bijgevoegd)

test.fp7.zip

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In de help kijken heb ik al reeds gedaan, ik snap relaties en hoe lookups werken. Alleen zie ik de oplossing (nog) niet, om een meervoudige lookup te doen.

 

data in veld A, vult veld B, C en D.

data in veld B, vult veld A, C en D.

data in veld D, vult veld A, B en C.

 

Enkelvoudige lookups lukken mij prima, maar voor deze lookups zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt dat zo doen:

 

de barcode-, bestelnummer- en interne_codevelden zijn textvelden met automatische berekening, die bijvoorbeeld voor 'barcode' luidt:

 

Als er iets ingevuld is bij 'bestelnummer', haal dan over de relatie met tabeloptreden 'bestelnummer' je info uit het veld 'barcode'. Als er iets ingevuld is bij 'interne_code', haal dan je info uit datzelfde veld, maar dan in tabeloptreden 'interne_code'.

 

Het veld kiest dus als het ware uit welk tabeloptreden het zijn info haalt, gebaseerd op welke relatie geldig is.

 

Het wordt uit het voorbeeld hopelijk iets duidelijker :)

 

groet,

 

Durk

meervoudige_lookups.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...