Jump to content
  • 0

valvenster voor velden

lili

Question

Posted

Ik heb eens gezien dat de grootte van een veld niet altijd zichtbaar is en dat het als je er iets wil op invullen het dmv een valvenster volledig zichtbaar wordt. Hoe stel je dit in?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik heb eens gezien dat de grootte van een veld niet altijd zichtbaar is en dat het als je er iets wil op invullen het dmv een valvenster volledig zichtbaar wordt. Hoe stel je dit in?

De term 'valvenster' is nieuw voor mij. ;-)

Ik zal de twee dingen die dat bij mij oproept beschrijven, misschien dat dat duidelijkheid brengt.

1. Als een veld op het scherm bijvoorbeeld 3 regels tekst hoog is, kan je toch meer dan die drie regels invoeren. Deze tekst is niet zichtbaar als je niet je cursor in het veld hebt staan. Dan worden slechts de 3 regels getoond. Als je je cursor in het veld plaatst dan maakt FM het veld automatisch zo groot dat alle tekst zichtbaar wordt, met die beperking, dan het veld niet buiten het database venster kan vallen. Dit gebeurt echter niet als je bij de weergave van het veld een scrollbar hebt geactiveerd. Dan zul je door de tekst moeten scrollen.

2. Bij het invullen van een voorgedefinieerde waarde in een veld kan je een lijst met mogelijkheden laten open vallen als je in het veld klikt. Deze lijst valt echter niet meer altijd open als je in het veld de pijl opneemt in de weergave.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

rmw