Ga naar inhoud
  • 0

Post verzenden met containerveld als bijlage


PaVaRo

Vraag

Goededag,

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik vanuit FM8.5

"Post verzenden met containerveld als bijlage"

 

Ik heb in een record een containerveld met daarin een excel document.

Nu wil ik dmv van een script met post verzenden, niet alleen Aan, Onderwerp en tekst automatisch genereren in Notes, maar ook het excel document uit het containerveld in mijn mailbericht krijgen....

 

Kijk ik ergens overheen of is het niet mogelijk?

 

Groet, Patrick

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij die Nederlandse vertaling moet ik altijd direct aan postduiven denken, maar die gaan niet zo makkelijk met containers om.

 

Je gebruikt hiervoor de scriptstep (of menu-optie) export field contents of zo je wilt 'veldinhoud exporteren'.

 

Je exporteert je containerinhoud naar een bepaald bestand en je hebt de mogelijkheid een afschrift daarvan toe te voegen aan een mail. Minpuntje: je kunt die mail verder niet opstellen zoals je dat met de door jouw aangehaalde scriptstep kan.

 

Wil je dat toch doen, dan vink je de optie 'voeg aan mail toe' niet aan, maar pak je alsnog de scriptstep 'post verzenden' waarbij je het zojuist gecreëerde bestand als attachment toevoegt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...