Jump to content
  • 0

Gegevens uit een portal resumeren / maandoverzicht

FMjunk

Question

Posted

Beste mensen,

Ik heb hier lopen zoeken maar nog niet gevonden (wellicht veel te makkelijke vraag .. ? )

Maar is het mogelijk om uit een portal waar ik de gegevens:

produktcode omschrijving aantal prijs

heb staan, wellicht maandelijks een mooi overzichtje zou kunnen laten voortkomen met van welk produkt ( produktcode ) er hoeveel zijn verkocht ?

Ik kan dit natuurlijk destilleren uit de voorraadbeheer, maar het zou mooi zijn als ik dit maandelijks kan 'opslaan' ergens via een scriptje zodat ik de omzetten een beetje in de gaten kan houden.

tips welkom, danwel verwijzingen naar waar deze tips reeds eerder zijn gepost

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien ga ik hier lijnrecht in tegen een aantal opvattingen, maar dit kan mogelijk een ideale toepassing zijn voor repeating fields.

Indien je je jaar in 12 repeaters dropt, kun je voor ieder item op maandbasis zien hoeveel en wat enz.

Je kunt er een gemiddelde berekening op loslaten en ook de jaar totalen van maken.

Een mogelijk nadeel is dat je het enkel kunt zien in preview mode....

...je haalt je gegevens wel niet uit een portaal. Je haalt ze uit hetzelfde bestand als het portaal doet...

• 0
Posted

indien je je jaar in 12 repeaters dropt

Okay hoe doe je dat ?

Ik heb een bestand produkten, een bestand met table faktuurregels en table invoice en een bestand klanten.

De portal staat in de invoices. Ben wel zo slim geweest een kp_ toe te voegen aan de faktuurregels, wellicht dat ik dat nog eens nodig zou hebben.

maar dan ? Een nieuwe layout met een repeating field

• 0
Posted

Nogal lang om in detail uit te leggen.

Indien je mij een copy wil sturen van je bestand kunnen we het even snel inplementeren.

Zal mischien duidelijker zijn dan een verhaal over het hoe.

Valt nu nog te bezien of het resultaat zal zijn wat je nodig hebt 8O