Jump to content
  • 0

Zoekopdracht - Is het mogelijk...

rickel

Question

Posted

Zoekopdracht uitgevoerd; resultaat 3 gevonden.

Een van die 3 records wordt gemuteerd via een mutatiescherm.

Gerelateerde record wordt opgehaald (aantal gevonden is nu 1 geworden)

Bij terugkeer zou ik graag weer willen keren bij die vorig zoekopdracht van 3 gevonden.

Dit is volgens mij niet mogelijk... of wel?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wel als je met meer vensters werkt.

Bij GTRR heb je de mogelijkheid een nieuw venster aan te maken. Dat heeft zijn eigen gevonden reeks en sorteervolgorde. Handel daarin af wat je wil en sluit het daarna en je bent terug bij je oorspronkelijke startset van 3.

rmw

• 0
Posted

Als je niet met meerdere vensters wil werken is er ook nog een truuk om een found set te kopiëren. Wat je nodig hebt is een tweede table occurrence (TO) van je tabel en een extra layout gebaseerd op die hulp-TO. Gebruik dan Go To Related Record (GTRR) vanuit je originele tabel naar zichzelf maar verwijs als layout naar de layout van je hulp-TO (ZONDER dat er een relatie is met de TO waar je vandaan komt!). FileMaker creëert in de doel-TO dan dezelfde found set als die je had in de originele TO.

Je kan met dit truukje via een script even je found set parkeren in een hulp TO.

• Eerst doe je vanuit je originele TO een GTRR naar de layout van je hulp-TO
    Keer terug naar de layout van de originele TO.
    In je originele TO doe je wat je moet doen.
    Om daarna opnieuw je found set te krijgen:
    Switch naar de layout van je hulp-TO
    Ga via GTRR terug naar je originele TO en voilà 8)

Dit werkt ook met grotere found sets razendsnel in tegenstelling tot methoden waarbij je record-id's wegschrijft naar hulptabellen.

Voorbeeldje in bijlage

Groeten,

Joris

5a758dc5e756a_Picture2.png.391d8c99c9fafd88ae21b3014cca254b.png

GevondenReeks.fp7

• 0
Posted

Het heeft even geduurd, maar ik was eindelijk zo ver dat ik de suggesties kon toepassen. Vandaar de late reactie.

-

Ik heb gekozen voor een nieuw venster. Vanwege de eenvoud en helderheid. Het werkt uitstekend! Mijn hartelijke dank voor deze oplossing!