Ga naar inhoud
  • 0

webformulier


jan verheijen

Vraag

Is het mogelijk om een in filemaker gemaakte layout op het internet te publiceren en de gebruiker velden in te laten vullen. Vervolgens op een knop te laten drukken en de antwoorden naar mij te laten retourneren waarna ik ze in mijn bestand kan importeren? Of moet je hier HTML voor kennen?

Ik ben een Mac gewend en nou denk ik dat alles zo eenvoudig kan, sorry. :roll:

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het kennen van HTML is eigenlijk een must. Er gaat op het internet veel mis, omdat men vage code van nog vagere web-editor programma's ongetest op sites plaatst. Maar laat ik hierover niet te veel uitweiden...

 

Wat je wilt kan op verschillende manieren. Het eenvoudigst is een formulier op je site zetten en de daaruit voortkomende e-mail inlezen in je database. Hiervoor moet je inderdaad HTML een beetje kennen, en een editor kan daarbij helpen. Ook het inlezen in je FM database vereist enige kennis.

 

Minder kennis is nodig wanneer je gebruik maakt van Instant Web Publishing (IWP). Bij IWP wordt de door jou in FM gemaakte layout precies zo op het web weergegeven en data-invoer op dit scherm vindt direct in de database plaats. Hiervoor moet je echter een webhoster vinden die FileMaker Server Advanced in zijn pakket heeft. Meestal vrij prijzig.

 

Ik kan je aanraden om de documentatie over IWP eens door te nemen.

 

Welke versie van FileMaker gebruik je?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Momenteel gebruik ik 8.5, maar binnenkort schakel ik over naar 9. Ik heb vanuit filemaker een layout als pdf gesafed. In Adobe Acrobat kan ik deze omzetten naar een formulier voor internet. De gebruiker kan het formulier downloaden en terugsturen. Daarna kan ik het als textdocument met komma gescheiden regels importeren. Ik dacht dat er een eenvoudiger manier was om het rechtstreeks te doen. Gezien mijn drukke bezigheden en verdere belangstellingen gun ik me momenteel niet de tijd om me in HTML te verdiepen. Misschien komt dat ooit nog eens. Alles wat ik nu op het internet publiceer komt tot stand via iWeb.

http://www.mijneigenfavorieten.com/ckafe/

Link naar reactie
  • 0
Minder kennis is nodig wanneer je gebruik maakt van Instant Web Publishing (IWP). Bij IWP wordt de door jou in FM gemaakte layout precies zo op het web weergegeven en data-invoer op dit scherm vindt direct in de database plaats. Hiervoor moet je echter een webhoster vinden die FileMaker Server Advanced in zijn pakket heeft. Meestal vrij prijzig.

 

Prijzen vallen best mee hoor voor IWP... kijk maar eens op http://www.shpartners.com/index.lasso?p=394

 

 

Livio

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...